اجرایی شدن سیستم اتوماسیون اداری شبکه دولت در دفاتر پستی
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران و رییس مرکز فناوری اطلاعات ریاست جمهوری، برای اجرایی شدن سیستم اتوماسیون اداری شبکه دولت و ارایه خدمت در دفاتر پستی و خدمات ارتباطی توافق کردند.
به گزارش سیتنا، در جلسه حسین نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست ایران و عطاالله ملکی تبار رییس مرکز فناوری اطلاعات ریاست جمهوری، دو طرف در خصوص اجرایی شدن سیستم اتوماسیون اداری شبکه دولت و ارایه خدمت در دفاتر پستی و خدمات ارتباطی توافق کردند.
مدیرعامل پست ایران در این جلسه با اشاره به زیرساخت های فناوری موجود در شبکه پستی کشور، گفت: طی سال های گذشته تاکنون پست سرمایه گذاری خوبی در زمینه تامین و توسعه زیرساخت های فناوری انجام داده به طوری که هم اکنون از این نظر نسبت به بسیاری از سازمان های خدمات رسان کشور جایگاه ممتازی دارد.
وی، سپس به خدماتی که بر بستر فناوری اطلاعات و از درگاه پست ارایه می شود اشاره کرد و افزود: پست ایران در زمینه ارایه خدمات الکترونیکی و ارتقای سلامت اداری گام های مثبتی برداشته و مردم می توانند از طریق اینترانت یا شبکه داخلی به بسیاری از خدمات، بدون مراجعه حضوری دسترسی داشته باشند.
رییس هیات مدیره شرکت ملی پست، در ادامه تاکید کرد: پست با اجرای دو پروژه جی نف و سیماک که از جمله پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی است، در راستای سیاست های دولت الکترونیک حرکت کرده و به عنوان سازمان پیشرو در این حوزه عمل کرده است.
در ادامه این جلسه عطا الله ملکی تبار رییس مرکز فناوری اطلاعات ریاست جمهوری ضمن استقبال از خدمات الکترونیکی پست، گفت: پست از نظر ارایه سرویس های الکترونیکی در سطح بسیار خوبی قرار دارد که این سرویس ها نیاز به معرفی بیشتر دارد.
وی در خصوص عملیاتی شدن سیستم اتوماسیون اداری دولت در دفاتر پستی نیز گفت: با توجه به اعلام آمادگی پست در زمینه زیرساخت های فناوری، از این پس نامه های اداری می تواند به صورت سیستماتیک رهگیری و فرستنده و گیرنده از وضعیت نامه اطلاع یابند.
رییس مرکز فناوری اطلاعات ریاست جمهوری، سپس به ظرفیت های موجود در پست اشاره کرد و اظهار داشت: سامانه هایی نظیر EPOST و ایمیل پستی می تواند در دسترسی مردم به خدمات دولت تحول ایجاد کند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید