توئیتر امکان دسترسی به اطلاعات کاربرانش را فروخت
توئیتر اعلام کرده در سال ۲۰۱۵ دسترسی یک روزه به اطلاعات عمومی کاربرانش را در اختیار شرکتی قرار داده که در رسوایی سوءاستفاده از اطلاعات کاربران فیس بوک همکاری داشته است.
به گزارش سیتنا به نقل از بلومبرگ، فیس بوک در رسوایی اشتراک گذاری اطلاعات کاربران با شرکت «کمبریج آنالایتیکا» بیشترین ضربه را خورد. اما این بدان معنا نیست که شبکه های اجتماعی دیگر هیچ آسیبی ندیدند.
در همین راستا توئیتر تایید کرده که امکان دسترسی به اطلاعات عمومی را در اختیار الکساندر کوگان از شرکت GSR قرار داده است. اپلیکیشن پرسش و پاسخ این شرکت اطلاعات میلیون ها کاربر فیس بوک را بدون اجازه آنها جمع آوری کرده بود.
به هرحال GSR درسال ۲۰۱۵ میلادی با پرداخت مبلغی اجازه دسترسی یک روزه به اطلاعات توئیتر را به دست آورد و نمونه هایی تصادفی از توییت های عمومی افراد در بازه زمانی دسامبر ۲۰۱۴ تا آوریل ۲۰۱۵ را جمع آوری کرد.
البته توئیتر اذعان کرده هیچ گونه دسترسی به اطلاعات خصوصی را نداده است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید