کدخبر :198496 پرینت
07 فروردین 1396 - 16:27

پاکستان: فیسبوک از نشر مطالب کفر‌آمیز جلوگیری می کند

دولت پاکستان می‌گوید که فیسبوک اقداماتی را در نظر گرفته تا جلوی انتشار مطالب "کفرآمیز" را بگیرد.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از بی بی سی، به گفته مقامات پاکستانی این شبکه اجتماعی چیزی حدود ۸۵ درصد از اینگونه مطالب را از دسترس خارج کرده است. این مسئولان درباره جزئیات این اقدام فیسبوک توضیحی نداده‌اند.

هم‌زمان عارف خان از مقامات ارشد وزارت کشور پاکستان در سخنانی در دادگاه عالی اسلام‌آباد گفته است که به نظر وی این شبکه اجتماعی نباید ممنوع شود.

براساس گزارش‌ها چند روز پیش ۳ نفر مظنون به نشر پست‌های کفرآمیز در این کشور بازداشت شدند.

حدود ده روز پیش از پاکستان گزارش شد که مقامات این کشور از فیسبوک خواسته‌اند تا برای بررسی "محتوای کفرآمیز" که توسط پاکستانی‌ها در این شبکه اجتماعی نشر شده، کمک کند.

به گفته وزارت کشور پاکستان فیسبوک موافقت کرده است برای رسیدگی به تردیدها در مورد مطالب این شبکه اجتماعی یک تیم را به پاکستان بفرستد.

در آن زمان خبرگزاری آسوشیتدپرس از فیسبوک نقل کرد که این شبکه اجتماعی اعلام کرده است که درخواست دولت پاکستان را در چارچوب "حفاظت از حریم خصوصی و حقوق کاربران" خود مورد بررسی قرار خواهد داد."

در این بیانیه آمده بود: "ما اطلاعات در مورد حساب‌ها را صرفا مطابق با شرایط استفاده از خدمات ما و قانون مربوط افشا می‌کنیم. برای درخواست‌های بین‌المللی ممکن است به یک پیمان همکاری متقابل در مسائل قانونی یا سایر اشکال درخواست رسمی مورد نیاز باشد، و ما اینها را شامل گزارشمان در مورد درخواست های دولت می کنیم.''

فیسبوک هنوز درباره هیات ارسالی به پاکستان رسما اظهار نظری نکرده است اما بر اساس برخی از گزارش‌های تایید نشده این شبکه اجتماعی قرار است هیاتی را به پاکستان بفرستد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.