کدخبر :192962 پرینت
02 آذر 1395 - 12:32

روایت مدیرعامل شرکت زیرساخت از کاهش تعرفه مکالمات بین‌الملل

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت معتقد است در تعیین تعرفه مکالمات بین‌الملل باید فاکتورهای مختلفی مانند میزان ترافیک مکالمه دو کشور مورد توجه قرار گیرد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، طی سال‌های اخیر با روی کار آمدن نرم‌افزارهای ارتباطی موبایل یا همان شبکه‌های OTT حجم مکالمات تلفنی تا حد قابل توجهی کاهش یافته و به خصوص در مکالمات بین‌الملل که هزینه‌های بیشتری را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند، افراد ترجیح می‌دهند تماس‌های خود را براین بستر انجام دهند. در این میان این سوال پیش می‌آید آیا این موضوع موجب کاهش تعرفه‌های مکالمات بین‌الملل نخواهد شد؟

محمد جواد آذری جهرمی در این باره تاکید کرد: طی سال‌های اخیر حجم مکالمات بین‌الملل صادره از ایران با شیبی ملائم در حال کاهش است.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در عین حال افزود: بحث رقابت OTT‌ها با اپراتورها موضوعی است که در کشورهای مختلف تجربه شده و برهمین اساس اپراتورهای دنیا تلاش دارند با ارائه‌ی بسته‌های مختلف هزینه‌های مربوط به تماس و پیامک‌ را تا حدی کاهش و در ازای آن هزینه دیتای خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: در عرصه بین‌الملل نیز چنین مساله‌ای صدق می‌کند و راهکار این معضل نیز بدین قرار است که با توجه به بازار، گاهی با کاهش تعرفه و گاه شیوه‌های دیگر این فضا را مدیریت کرد.

معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: ما اکنون به‌طور دائم وضعیت ترافیک بین‌الملل را رصد کرده و براین اساس که در چه مواردی حجم تماس‌های بین‌الملل کاهش یافته یا خیر تعرفه‌های متناسب را تعیین می‌کنیم.

جهرمی در ادامه با بیان این‌که اوایل سال گذشته تعرفه مکالمات بین‌الملل در مسیرهای مختلف با کاهش ۲۵ درصدی همراه بوده، تصریح کرد: علاوه بر این در مسیرهای خاصی که حس می‌شد نیاز به کاهش تعرفه وجود دارد، این کار را انجام دادیم.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت یادآور شد: در خصوص مکالمات بین‌الملل ارتباطی دو سویه برقرار می‌شود و لازم است در تعیین تعرفه وضعیت کشور مقصد نیز در نظر گرفته و به نوعی تعادل مالی میان دو کشور حفظ شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.