سناریوهای مخابرات برای تغییر تعرفه تلفن
سخنگوی شرکت مخابرات ایران از ارائه سه طرح پیشنهادی این شرکت برای تغییر تعرفههای تلفن ثابت خبر داد.
به گزارش سیتنا، داوود زارعیان در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، در توضیح بیشتر این مطلب با اشاره به تعاملاتی که میان مخابرات و وزارت ارتباطات بوجود آمده، اظهار کرد: در سال 1394 برای تغییر تعرفههای تلفن ثابت پیشنهاداتی را مطرح کردهایم که امیدواریم یکی از این پیشنهادات مورد موافقت قرار گیرد تا مشکلات شرکت در توسعه و پرداختهای جاری برطرف شود.
وی پیشنهاد اول مخابرات برای تغییر تعرفه را اینگونه عنوان کرد که آبونمان ثابتی برای تمام مشترکان تلفن ثابت در نظر گرفته شود و پس از آن تمام مکالمات ثابت به ثابت مشترکان دائم از شهری و بین شهری فاقد هزینه باشد.
سخنگوی مخابرات رقم در نظر گرفته شده در این زمینه را 3000 تا 3500 تومان در مناطق روستایی،6000 تا 7000 تومان در شهرهای مختلف و 7500 تا 10 هزار تومان در کلانشهرها اعلام کرد.
وی پیشنهاد دیگر مخابرات را در نظر گرفتن آبونمان 3500 تا 4500 تومانی برای نقاط مختلف کشور دانست و گفت: بر این اساس شرایطی ایجاد میشود تا حداقل هزینههای نگهداری خطهای تلفن تامین شوند، چرا که اکنون در برخی مناطق تنها برای این که یک خط تلفن حفظ شود در طول ماه حدود 11 هزار تومان هزینه به شرکت مخابرات تحمیل میشود.
زارعیان ادامه داد: پیشنهاد دیگری نیز وجود دارد که در خصوص آن هنوز عدد و رقم قطعی در نظر گرفته نشده، اما بر اساس پیشنهاد سوم این امکان وجود دارد که تعرفه هر دقیقه تماس و آبونمان تغییر کرده و به حالت منطقی تبدیل شود.
سخنگوی مخابرات با یادآوری اینکه از ابتدای دولت یازدهم شرکت مخابرات خواهان منطقی شدن تعرفهها بوده و از سال 1382 تعرفههای تلفن ثابت تغییر نکرده و پس از آن نیز با اجرای طرح همکدسازی کاهش یافته، متذکر شد: اکنون پیشنهاد ما تعدیل تعرفههاست و برای تغییر تعرفه در بخش موبایل یا اینترنت درخواستی نداشتهایم.
وی همچنین عنوان کرد: در صورت عدم موافقت با پیشنهادهای مطرح شده نه تنها مخابرات در عملیات توسعهای و پرداختهای خود دچار مشکل میشود بلکه سهم 50 درصدی دولت از محل درآمدهای این شرکت نیز کاهش پیدا می کند.
زارعیان در عین حال متذکر شد: آمارهای جهانی گویای آن است که در اکثر کشورهای دنیا رشد تلفن ثابت منفی است اما این روند در ایران رشد مثبت دارد چرا که در ایران افراد بدون پرداخت آبونمان بالا میتوانند یک خط تلفن خریداری کرده و حتی برای سالیان سال از آن استفاده چندانی هم نداشته باشند. به همین دلیل اکنون در شهری مانند تهران ما یک میلییون خط تلفن بلا استفاده داریم در حالی که 50 هزار نفر در همین شهر در نوبت دریافت خط هستند.
وی ادامه داد: اگر برای خط های تلفن ثابت آبونمان منطقی در نظر گرفته شود تنها افرادی که واقعا به تلفن نیاز دارند از آن استفاده می کنند و هزینه سرمایه گذاری برای خط جدید که رقمی بسیار بالا است به حداقل میرسد.
زارعیان در پایان صحبتهای خود با اشاره به پیشرو بودن مجمع عمومی شرکت مخابرات از قرارهای گذاشته شده مبنی بر تغییر نمایندگان دولت در هیات مدیره مخابرات خبر داد و متذکر شد: اردیبهشتماه امسال زمان عضویت سایر اعضای هیات مدیره مخابرات نیز به پایان میرسد و براین اساس اعضای هیات مدیره این شرکت بار دیگر انتخاب خواهند شد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید