کدخبر :181820 پرینت
06 آبان 1394 - 18:32

امنیت از مهمترین الزامات حوزه فناوری اطلاعات است

معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: توانمندسازی متولیان فاوای استان ها در حوزه امنیت از رسالت های سازمان فناوری اطلاعات ایران است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دومین کارگاه آموزشی ارتقاء دانش و امنیت فناوری اطلاعات متولیان فاوای استان ها در استان مازندران برگزار شد.

مهندس هادی سجادی، معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران، آموزش شش هزار مدیر فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی در کل کشور در سال جاری را از اهداف برگزاری این دست از کارگاه های آموزشی عنوان کرد.

وی در ادامه، امنیت را از مهمترین الزامات در حوزه فناوری اطلاعات دانست و گفت: انباشتگی و سهولت دسترسی به اطلاعات و همچنین احراز هویت بدون حضور فیزیکی و تکثیر اطلاعات از مهمترین چالش های ایمنی دستگاه ها می باشد.

مهندس سجادی، ایجاد مهارت خود حفاظتی و توانمند سازی افراد و همچنین ارتقاء دانش فاوای دستگاه ها را از جنبه های مهم کاهش ریسک امنیت عنوان کرد.

وی در ادامه با تشریح چرخه ایمن سازی سیستم ها در فضای تبادل اطلاعات گفت: نصب سیتم های دفاعی و حفاظتی و تشخیص و در نهایت سیستم های پاسخ سریع را از لایه های چرخه ایمن سازی دانست.

معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران در ادامه افزود: در حال حاضر 8 مرکز تخصصی آگاهی رسانی و پشتیبانی و امداد در حوزه امنیت فناوری اطلاعات (آپا) با هدف مشاوره و ایجاد امور پژوهش در حوزه امنیت فناوری اطلاعات در دستگاه ها و سازمان های کشور ایجاد شده است و این مراکز در حال گسترش و توسعه هستند.

مهندس طهماسبی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران در جمع مدیران IT استان مازندران گفت: امنیت اساس ماندگاری و پیشرفت در فضای مجازی است و ارتقاء دانش در این حوزه از الزامات دستگاه های اجرایی می باشد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.