کد مطلب: 

172617
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

80 درصد درآمد رایتل از حوزه‌ی دیتاست/ پیوست مناسب فرهنگی در حوزه‌ی اپراتورها وجود ندارد

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: رایتل از ابتدا به هیچ عنوان از 2G استفاده نکرد زیرا احساس کردیم در داخل کشور این نسل وجود دارد و با اینکه بسیاری از دوستان تاکید می‏ کردند که از این نسل استفاده کنیم اما برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه کشور بر روی نسل سوم سرمایه‌گذاری کردیم و این نسل پیاده سازی شد.
80 درصد درآمد رایتل از حوزه‌ی دیتاست/ پیوست مناسب فرهنگی در حوزه‌ی اپراتورها وجود ندارد

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر فیروزآبادی که در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از رایتل سخن می‏ گفت، افزود: نسل دوم ارتباطات برای برقراری ارتباط صوتی مناسب است و هدف طراحی این شبکه هم برقراری ارتباط صوتی بوده است، پس بنابراین یک سیستم کاملا ارتباطی است اما دو نسل بعدی یعنی 3G و 4G ارتباطی و اتصالی هستند و علاوه بر برقراری ارتباط صوتی امکان آنلاین بودن را نیز برای مشترک فراهم می­کنند.

وی، ادامه داد: در این دو نسل اپراتورها نقش پایپ را دارند و وظیفه آن‏ها تنها تامین اتصال بوده، به عنوان واسطه عمل و تنها بستر مناسب برای فعالیت سایرین را فراهم می­کنند.

وی، تصریح کرد: فعالیت هایی که در فضای مجازی می­ توان انجام داد در چهار مقوله ارتباطات سنتی، اطلاعاتی، خدمات عمومی دولت الکترونیک و سرگرمی خلاصه می­شود. در این میان از لحاظ فرهنگی سه حوزه ارتباطاتی، اطلاعاتی و سرگرمی بسیار با اهمیت است، اتفاقی که در اپراتورها افتاده این است که اپراتورها در دنیا به تدریج درآمدشان از صوت خارج شده و به سمت حوزه­های خدماتی رفته است که این امر اقتصاد بزرگی را تولید می­کند که نشان دهنده اهمیت فرهنگ در این حوزه است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در تئوری­‌های جدید بحث کالای فرهنگی یکی از بحث های جدی در دنیاست که ما در ایران نمی­ توانیم از آن غافل شویم و این نگرانی وجود دارد که در صورت غفلت نتوانیم اقتصاد فرهنگی قابل توجهی را فراهم آوریم.

وی ادامه داد: البته در تمام دنیا سازمان­هایی چون سازمان رگولاتوری وجود دارد که همانند سازمان­های ممیزی برخورد کرده و هم مشخصات فنی و هم مشخصات فرهنگی را مشخص می­کند و کنترل های لازم را اعمال می­ دارد.

فیروز آبادی با تایید سخنان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مبنی بر ضرورت تدوین پیوست فرهنگی برای اپراتورها گفت: پیوست امنیتی در حوزه اپراتورها از گذشته در کشور ما وجود داشته است اما متاسفانه در حوزه فرهنگی پیوست مناسبی وجود ندارد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان عنوان کرد:  درآمد اپراتورها در حال حاضر از حوزه مکالمه خارج شده و رایتل از ابتدا به این مساله توجه داشت. در حال حاضر 80 درصد درآمد این اپراتور از حوزه دیتاست و به دنبال تقویت پلتفرم موجود هستیم تا تولید کنندگان محتوا بر این بستر بتوانند محتوای تولیدی خود را در سراسر کشور ارائه دهند.

شایان ذکر است در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از رایتل علاوه بر حجت الاسلام والمسلمین سالک رئیس کمیسیون، حجت الاسلام آقا تهرانی نایب رئیس این کمیسیون، حجت ­الاسلام سید مرتضی حسینی، حجت ­الاسلام مفید کیایی­نژاد، دکتر جمشید جعفرپور، سیدحسن شجاعی کیاسری و خانم لاله افتخاری نماینده تهران حضور داشتند.

انتهای پیام

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-28 17:51

افزودن دیدگاه جدید