کد مطلب: 

294352

معاون علمی رئیس‌جمهور: نوآوری اجتماعی، مهمترین ابزار پیشگیری از شکاف‌های اقتصادی است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شرکت‌های صنایع خلاق و فناوری‌های نرم، مهم‌ترین ابزار و راهکار برای پیشگیری و حل شکاف‌های اجتماعی و اقتصادی حاصل از توسعه فناوری هستند، بنابراین باید جایگاه و محدوده این شرکت‌های را هم‌تراز و بلکه فراتر از آن‌ها صیانت کنیم و پاس بداریم.
معاون علمی رئیس‌جمهور: نوآوری اجتماعی، مهمترین ابزار پیشگیری از شکاف‌های اقتصادی است

به گزارش سیتنا، روح الله دهقانی در آیین افتتاح رویداد علمی مانوین عنوان کرد: خداوند دو بازوی دانش و هنر را به انسان عطا کرده است که تفاوت‌های ماهوی دارند. علم و دانشی که خداوند به انسان داده محصولاتی دارد، در واقع «فناوری» ماحصل علم است و «هنر و فرهنگ» به خلق آثار ارزشمند هنری منجر می‌شود.

دهقانی افزود: وقتی اقتصاد به این محصولات اضافه می‌شود، بنگاه های اقتصادی شکل می‌گیرند و ارزش افزوده خلق می‌شود؛ در ترکیب علم و فناوری و اقتصاد خلق ارزش می کند و ترکیب هنر با اقتصاد، شکل دهنده موسسات هنری است که ارزش خلق می‌کند.

هویت شرکت دانش‌بنیان و شرکت خلاق مجزا از یکدیگر هستند اما به یک اندازه در خلق ارزش افزوده، توسعه اقتصاد و اعتلای جامعه اهمیت دارند.

معاون علمی رییس‌جمهور با بیان این‌که شرکت‌های خلاق در ترکیب نوآوری با هنر به خلق ارزش افزوده منجر می‌شوند، افزود: در ترکیب بنگاه‌های محصولات مبتنی بر فناوری با نوآوری، شرکت دانش بنیان شکل می گیرد و در ترکیب نوآوری با بنگاه‌های هنر و فرهنگ، شرکت خلاق ایجاد می شود. بنابراین هویت شرکت دانش‌بنیان و شرکت خلاق مجزا از یکدیگر هستند اما به یک اندازه در خلق ارزش افزوده، توسعه اقتصاد و اعتلای جامعه اهمیت دارند.

دهقانی ادامه داد: ارزش محصولات صنایع خلاق و فناوری‌های نرم را حتی می‌توان بالاتر از محصولات دانش‌بنیان دانست؛ چرا که با روح و ذات انسان سروکار دارند؛ بنابراین باید محدوده و جایگاه ارزشمند شرکت‌های خلاق را پاس بداریم و از فعالانی که در این حوزه تلاش و خلق ارزش می‌کنند، حمایت کنیم. 

وی با تأکید بر نقش شرکت‌های خلاق در پر کردن شکاف‌های طبقاتی، اجتماعی و اقتصادی حاصل از توسعه فناوری گفت: معتقدم شرکت‌های خلاق مهم‌ترین ابزار و راهکار برای پیشگیری و‌ حل شکاف های طبقاتی و اجتماعی هستند که در اثر توسعه فناوری بروز می کنند. تلاش می کنیم اصالت و جایگاه این صنایع خلاق حفظ و تثبیت شود و امیدوارم مانوین بتواند منشا ایجاد یک‌تحول اساسی در شناخت و ارتقای جایگاه صنایع خلاق و فناوری های نرم و فرهنگی باشد.

دهقانی گفت: «تمام تلاش ما در معاونت علمی این است که اثربخشی این حوزه را در اقتصاد و مسائل اجتماع پررنگ کنیم. با توجه به اینکه برای حل مسائل اجتماع بسیار چشمگیرهستند و مهم ترین ابزار پیشگیری از شکاف های اقتصادی و طبقاتی هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-05-08 11:53

افزودن دیدگاه جدید