مشکلات شارژی نسل سوم ایرانسل به روایت یک شاهد عینی
پس از آمدن نسل سوم اینترنت، اینجانب همواره بسته های اینترنتی را برای استفاده بدون هزینه آزاد خریداری می کردم. تا اینکه در یک روز که درحال دانلود بودم به خودم گفتم بگذار ببینم چقدر از میزان اعتبار بسته مصرفی باقی مانده! مبادا به صورت آزاد محاسبه شود. پس از بررسی مشاهده کردم که حول حوش 164مگابایت از حجم بسته باقی مانده در و از ساعت حدودا 8 تا 10 شب تقریبا 280 مگابایت مصرف کردم.
این جانب یکی از مشتریان سیم کارتهای دائمی ایرانسل از همان اوایل تاسیس و پیش ثبت نامی این سیم کارت ها هستم. از همان اوایل با مشکلاتی در استفاده از این سیم کارت روبرو بودم که پس از گذشت زمان نیز مشکلی از بنده حل نشد. به چند مورد قابل توجه اشاره می کنم تا برویم سر اصل مطلب:
1- حسابرسی این سیستم دارای تاخیر زمانی بسیار بالا می باشد (گاهی اوقات بیش از 24 ساعت) که دو مشکل را خود به وجود آورده است:
1- سقف مجاز استفاده از این خطوط دائمی به مبلق پنجاه هزار تومان می باشد، حالا شما فرض بفرمایید که کارکرد حساب شما قبل از برقراری یک تماس 40 هزار تومان باشد و شما الان می خواهید تماسی برقرار کنید، اگر میزان استفاده شما از این تماس اخیر بیش از 20 هزار تومان باشد سیستم به هیچ عنوان شما را قطع نمی نماید تا متوجه استفاده از سقف مجاز شوید و حتی شما را تا 24 ساعت از آخرین کارکرد مطلع نمی کند تا جایی که مثلا در بیابانی گیر کرده اید(منظور عدم دسترسی به حسابهای بانکی است) و آنوقت می فهمید که بله خط شما یک طرفه شده است.
2- به فرض که در "بیابان!" هم گیر نکرده باشد، و شما بلافاصله پس از فهمیدن موضوع یک طرفه شدن اقدام به واریز صورت حساب می نمایید! اما!: شما هر چه قدر هم عجله و کار داشته باشید باید حداقل!! 24 ساعت منتظر بمانید تا سیستم پیشرفته این اپراتور واریز پول را به حساب شما منظور بفرمایند!
و اما موضوع اصلی:
پس از آمدن نسل سوم اینترنت، اینجانب همواره بسته های اینترنتی را برای استفاده بدون هزینه آزاد خریداری می کردم. تا اینکه در یک روز که درحال دانلود بودم به خودم گفتم بگذار ببینم چقدر از میزان اعتبار بسته مصرفی باقی مانده! مبادا به صورت آزاد محاسبه شود. پس از بررسی مشاهده کردم که حول حوش 164مگابایت از حجم بسته باقی مانده در و از ساعت حدودا 8 تا 10 شب تقریبا 280 مگابایت مصرف کردم.
اما از آن جهت که سیستم اپراتور دارای تاخیر می باشد و میزان حجم باقیمانده تا آخرین اتصال را نشان می دهد! همان شب خط بنده به دلیل استفاده از 100% حد مجاز 50 هزار تومانی یک طرفه شد! .من در تعجب مانده بودم. گفتم خوب دیگه کاری است که شده، کارت بانکی خود را برداشتم و به میزان 20 هزار تومان به جیب مبارک این اپراتور منظورکردم.
اما طبق معمول یک طرفگی رفع نگردید. به اپراتور زنگ زدم و پس از حدودا 4 تا 5 دقیقه پیامگیر تبلیغاتی به مرکز پشتیبانی اشکالات را گوش زد کردم ولی گفتند که مدل سیستم اینگونه هست و فقط می توانیم به مراجع بالا پیشنهادات شما را عرضه داریم.
قسمت جالب ماجرا اینجاست:
فردا شب وقتی میزان حساب خود را استعلام گرفتم، چشمانم چهارتا شد! "میزان کل بدهی شما برابر است با 297 هزار و خورده ای!!!"
من بلافاصله دوباره به اپراتور زنگ زدم و اتفاق را توضیح دادم و گفتم چگونه چنین چیزی ممکن است؟ ایشان به بنده فرمودند "شما تا همین لحظه در حال استفاده از اینترنت بودید." که گفتم مگر می شود، من که خطم بک طرفه است!" خلاصه گفتند که موضوع را پیگیری می کنیم.
پس از 5 روز جواب این بود : "سیستم محاسبه گر هزینه های ایرانسل قادر به محاسبه لحظه ای یا حداقل 1 ساعت یک بار نمی باشد و شما باید پس از هربار استفاده از اینترنت، اینترنت خود را خاموش کنید و حداکثر 24 ساعت منتظر بمانید تا کارکرد خود را بدانید ولی شما می توانید{هزینه ی نقص در سیستم ما را} به صورت اقساط بپردازید!".
در واقع مشکلی که دوا نشد هیچ، حتی پس از پیگیری های چند ده باره و گذشت یک ماه هیچ کس پاسخ گو نبود.
تا اینکه از طریقی موفق به برقرای تماس با پشتیبانی به صورت مستقیم شدم. اما تنها چیزی که نصیبم شد پذیرش اشتباه بعد از این همه پیگیری بود.! تنها چیزی که یک مقدار خوشحالم کرد قول آنها برای پیگیری این مشکل در جهت پیشگیری از تحمیل هزینه به دیگر مشتریان بود که نمی دانم محقق شده است یا خیر؟
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید