مشکلات واگذاری تلفن ثابت تا پایان سال رفع می شود
«هماکنون در بسیاری از مراکز مخابراتی تهران مشکل «فیشهای در نوبت دریافت تلفن» رفع شده و در حال توسعه خطوط تلفن ثابت هستیم برای مثال در مراکز مخابراتی اگر ۲۶ هزار فیش تلفن فروخته میشود بالغ بر ۳۰ هزار خط نصب شده است تا متقاضیان در نوبت دریافت تلفن نمانند و ارائه ندادن بموقع خدمات در سال گذشته، جبران شود.»
به گزارش سیتنا، ایران نوشت: این مطالب بخشی از اظهارات سمیعالله صادقی، عضو هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران است که بروز مشکلاتی از قبیل نبود تجهیزات مخابراتی و تأخیر در ورود این تجهیزات به کشور را از جمله عوامل عقب افتادگی در توسعه خطوط تلفن ثابت عنوان کرده بود. به گفته صادقی، مشکل اصلی واگذاری تلفن ثابت در تهران، بیشتر در حومه پایتخت و شهرکهای اطراف استان است که مخابرات تهران برای تلفن ثابت برنامههای توسعهای مدنظر دارد و چنانچه مشکل ورود و تأمین تجهیزات مخابراتی رفع شود، بهطور قطع تا پایان امسال، ۹۰ درصد مشکل فیشهای باقیمانده در نوبت دریافت تلفن ثابت حل خواهد شد. در همین حال رضا خلیلی، معاون توسعه مهندسی شرکت مخابرات ایران نیز در گفتوگو با ایران با تأکید بر این که به هیچ عنوان در خرید تجهیزات جدید و توسعه شبکه، از تکنولوژی PCM استفاده نمیشود و تجهیزات جدید، اینترنت و پهنای باند بالا را با کیفیت بسیار مناسبی ارائه و پشتیبانی میکند، گفت: «ارائه خطوط PCM به هیچ وجه در برنامه توسعه شرکت مخابرات قرار ندارد و در برخی از نقاط هم که از گذشته به واسطه این تکنولوژی قدیمی، مشکلاتی برای مشترکان بوجود آمده بود در صدد هستیم که تجهیزات جدید جایگزین شود.» داود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات نیز با تأکید بر این که خطوط PCM قدیمی بوده و هماکنون در حال جمعآوری آن هستیم میگوید: « خطوط تلفنی که در حال حاضر واگذار میشود PCM نیست. به عنوان مثال خطوط تلفن واگذار شده در شهر پرند، امکان واگذاری بهروز اینترنت را دارد اما در کل کشور بیش از 2 الی 5/2میلیون خط PCM وجود داشت که اکثر آنها جمعآوری شده و چیزی حدود سیصد هزار شماره از آنها باقیمانده است که آنها هم در حال جمعآوری و به روز شدن هستند.»
خلیلی معاون توسعه و مهندسی شرکت مخابرات تهران در زمینه نحوه تامین تجهیزات مخابراتی می گوید: «تجهیزات مخابراتی کشور حالت ترکیبی دارد، بدین صورت که آن دسته از تجهیزاتی که در داخل قابل تأمین است از طریق تولیدکنندگان داخلی و آن دسته از تجهیزاتی که در داخل قابل تأمین نیست، بنا به نوع و کاربرد آن از طریق شرکتهای خارجی تأمین میشود.» خلیلی در ادامه با بیان این که «در حال حاضر تجهیزات برخی از مراکز مخابراتی که مشکل واگذاری خطوط تلفن داشتند تأمین شده و در حال نصب و راهاندازی آنها هستیم»، خاطرنشان کرد: «شهر پرند یکی از عمدهترین مراکز دارای مشکل واگذاری خطوط تلفن بود که مشکل آن رفع شده است. همچنین در مراکز البرز، کرج و رباط کریم هم با تأمین تجهیزات مورد نیاز، خطوط تلفن مشترکان واگذار شده است. در شهر پردیس هم به واسطه ساخت و ساز و واگذاری واحدهای مسکن مهر، تجهیزاتی برای نصب و راهاندازی خطوط تلفن در نظر گرفته شده است.» «دو عامل شرایط تحریم کشور و توسعه مسکن مهر بدون هماهنگی با شرکتهایی که زیرساختهای ارتباطی را آماده میکنند، باعث شد که از مجموع 100 مرکزی که در تهران وجود دارد، تعدادی از مراکز با تأخیر در واگذاری خطوط تلفن ثابت روبهرو بشوند.» داود زارعیان، سخنگوی شرکت مخابرات با بیان مطلب فوق در گفتوگو با ایران میگوید: «دلیل عمده واگذاری با تأخیر خطوط تلفن در تهران، ناشی از محدودیتهایی است که در دو سال گذشته به دلیل اعمال تحریمهای مختلف علیه کشورمان بوجود آمد. متأسفانه در شرایط تحریم، نتوانستیم برخی از تجهیزات را خریداری کنیم و در برخی از مراکز نیز با مشکل مواجه شدیم.» سخنگوی شرکت مخابرات، دومین عامل واگذاری با تأخیر خطوط تلفن در تهران را طرحهای مسکن مهر پرند و پردیس عنوان کرد و افزود: «متأسفانه در زمان تعیین شده به دلیل عدم اعطای نقشه منطقه به شرکت مخابرات و همچنین عدم ثبت نام از متقاضیان برای برآورد میزان تقاضای خطوط تلفن، امکانات و تجهیزات لازم برای نصب و راهاندازی خطوط تلفن در این دو مرکز در دسترس شرکت مخابرات قرار نگرفت.» زارعیان با بیان این که حدود 100میلیارد تومان تجهیزات واگذاری خطوط تلفن تاکنون تحویل و نصب شده است و همچنان در حال خرید سایر تجهیزات هستیم، تصریح کرد: «بخشی از تجهیزات در برخی از مراکز که بشدت به امکانات ارتباطی نیاز داشتند منتقل و نصب شده است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید