کدخبر :12943 پرینت
28 بهمن 1392 - 21:17

/گزارش سیتنا/ دفتر مرکزی «وایبر» در اسرائیل همچنان فعال است؛ «تانگو» تولید یک شرکت اسرائیلی است

متن خبر

در خبرها آمده بود که یک کارتل ژاپنی که در زمینه فناوری‌های پیشرفته سرمایه گذاری می‌کند، شرکت اسرائیلی سازنده نرم افزار «وایبر» را به قیمت ۹۰۰ میلیون دلار خریداری کرد.

 

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، هاآرتص در گزارش خبر داد که "مارکو" بنیانگذار اسرائیلی وایبر روز جمعه گذشته در‌ ایمیلی برای کارمندان خود در اسرائیل، به آن‌ها اطمینان داد که کار خود را از دست نمی‌دهند و دفتر آن‌ها همچنان در اسرائیل فعال خواهد بود و تنها «صاحب کار» عوض شده و «سرمایه بزرگتری در اختیار گرفته‌اند».

 

فکر تولید «وایبر» که به یکی از ساده‌ترین اپلیکیشن‌های جهان برای ارتباط آسان و رایگان مبدل شد، حدود چهار سال پیش از سوی بنیانگذار اسرائیلی یک شرکت استارت آپ برای یک نیاز شخصی مطرح شد.

 

سادگی کار با «وایبر» تماس‌ها را حتی از «اسکایپ» آسان‌تر کرد و به همین دلیل، صد‌ها میلیون نفر در سراسر دنیا سریعاً به «وایبر» پیوستند و آن را بر اپلیکیشن‌های دیگر، مانند «اسکایپ» ترجیح دادند.

 

«وایبر» از‌‌ همان نخستین روزهایی که در دسترس جهانیان قرار گرفت، در داخل ایران نیز مورد استفاده قرار گرفت و ارزیابی می‌شود که شمار زیادی از دارندگان تلفن‌های هوشمند در تهران و برخی شهرهای دیگر ایران، از «وایبر» استفاده می‌کنند.

 

«وایبر» با اثبات تداوم موفقیت خود در یک دوره زمانی کوتاه، به یک سرمایه با ارزش برای معامله کلان از سوی شرکت‌های پیشرفته فن آوری در سطح جهانی تبدیل شد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از نشریه اقتصادی «دمارکر»، مجله روزانه اقتصادی هاآرتص، شرکت ژاپنی «راکوتن» که شرکت اسرائیلی «تک نیشن» را خریداری کرد، از روز یکشنبه 27 بهمن، 16 فوریه، عملاً صاحب «وایبر» شناخته می‎شود.

 

با وجود اسرائیلی بودن صاحب شرکت «تک نیش»، وی آن را در جزیره قبرس ثبت رسمی کرده بود؛ هرچند که کار عملی و اپلیکیشن‌های آن در اسرائیل و بلاروس تولید و انجام می‌شود.

 

تلمون مارکو بنیانگذار اسرائیلی «تک نیشن»، روز جمعه 14 فوریه، 25 بهمن، معامله فروش «وایبر» به «راکوتن» را نهایی کرد.

 

تلمون مارکو که اکنون ۴۱ ساله است، مدتی است برای کار در آمریکا به سر می‌برد.

 

گفتنی است؛ اپلیکیشن «وایبر» بیشتر در کشورهای خاور دور محبوبیت دارد. بخش بزرگی از 300 میلیون استفاده کننده «وایبر» جوانانی هستند که در چین، تایوان، هنگ کنگ، کره جنوبی، ژاپن و اندونزی از این راه ارتباط‌های مورد نیاز خود را رایگان برقرار می‌کنند.

 

به ظاهر، محبوبیت «وایبر» موجب شد که در روزهای گذشته کمپانی فن آوری‌ها و ارتباطات ژاپنی «راکوتن»، «وایبر» را با مبلغی کلان خریداری کند

 

«راکوتن» که از سال ۱۹۹۷ در بورس ژاپنی جاسداک فعالیت می‌کند که معادل شرکت آمریکایی مشهور «آمازون» است، در سه سال گذشته خریدهای کلان دیگری نیز در سطح بین‌المللی داشته است.

 

افزون بر «وایبر»، اپلیکیشن «تانگو» هم تولیدی یک شرکت اسرائیلی است، که آن نیز در میان دارندگان تلفن‌های هوشمند و کامپیو‌تر استفاده زیادی دارد و ایرانیان هم از آن برای ارتباط‌های خود بهره می‌گیرند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

خدا هیچکسو دچار توهم نکنه
آیا استفاده ازشون درسته یا خیر؟ خواهش ميکنم پاسخ رو هرچه سریعتر به من بدین
تو لیاقت داری یکی بساز برادر .اگه میتونی حرف نزن

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.