کدخبر :12440 پرینت
05 بهمن 1392 - 14:14

افشای جزئیات طرح وزیر ارتباطات برای احقاق حقوق شهروندی در حوزه‎ی ICT

متن خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه ریزی برای اجرای طرحی پرده برداشت که با همکاری هشت نهاد حاکمیتی، اجرایی و نظارتی، حقوق شهروندان در حوزه ICT پیگیری و تخلفات و جرایم در این بخش به حداقل می رسد.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر "محمود واعظی" در یکی از شبکه های اجتماعی داخلی نوشت: "یکی از دغدغه های من در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، احقاق حقوق شهروندی در این حوزه است. جلسه ای با سازمان تنظیم مقررات در خصوص طرحی داشتم که با هشت دستگاه حاکمیتی، اجرایی و نظارتی شامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس فتا، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، سازمان فناوری اطلاعات ایران، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات، توافق و تعهد به پیگیری شکایات مردم شد.
در این جلسه، گزارشی از این طرح داده شد که بعد از ثبت شکایات در سامانه، موضوع شکایت در کارتابل الکترونیکی ارجاعات و پیگیری شکایات انجام می شود و اینکه چه تعداد شکایت شده و نهایتا بعد از بررسی و پیگیری، چه تعداد، با توجه به محقق بودن مشکل آنها حل شده و دیدگاه های خود در خصوص حمایت از طرح ملی نظارت بر بازار ICT کشور را بیان کردم و امیدوارم با تکمیل حلقه ارجاع شکایت برای اپراتورها و شرکتهای خدمات ارسال از طریق وصل شدن سیستم خدمات مشتریان به همدیگر و همچنین پشتیبانی و فعالیت همه سازمان های فوق بتوانیم؛ اولاٌ حقوق شهروندی در حوزه ICT را به مردم بیشتر اطلاع رسانی کنیم و ثانیاٌ با حمایت از حقوق مردم عزیز، شاهد کاهش تخلفات و جرایم در این بخش بوده و خدمات ارایه شده به مردم با کیفیت مناسب و مطابق با مقرارت و مفاد پروانه ها و قراردادها باشد.
من در پی این هستم که سامانه 195 که مربوط به دریافت شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می باشد نیز به این سامانه و سامانه اپراتورها و شرکتهای خدمات رسان وصل شده تا زمان پاسخگویی کوتاهتر شود".

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.