سرمایهگذاری میلیاردی گوگل برای حضور در اتاق خواب کاربران
غول اینترنتی گوگل شرکت "نِست" را میخرد. این شرکت ترموستات رادیاتور شوفاژ و دتکتور دود تولید میکند. از آنجا که تجهیزات نست آنلاین هستند، گوگل در آینده حتی میداند هر کاربر این تجهیزات در کدام اتاق خانهاش به سر میبرد.
به گزارش پایگاه خبری سیتنا، یکی از گرایشهای این روزهای دنیای فنآوری، لوازم خانگی برخط (آنلاین) است. در نمایشگاه اخیر لوازم الکترونیکی لاس وگاس حتی قابلمهی آنلاین هم عرضه شد.
در این میان گوگل گام محکمی برای حضور در این عرصه برداشته است. این شرکت آمریکایی در ازای پرداخت ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار شرکت "نست"، سازنده دتکتور دود (تجهیزات اطفای حریق) و شیرهای ترموستاتیک رادیاتور شوفاژ را میخرد.
محصولات دیجیتال نست منطبق با خواست مشتریان تولید یا تنظیم میشوند و قابلیت اتصال به اینترنت را هم دارند. دارنده این محصول میتواند با اپلیکیشن موبایل پیش از حضور در خانه یا پس از خروج از خانه دمای اتاقها را تنظیم کند.
محصولات نست به حسگرهای حرکتی نیز مجهز هستند و از جمله میتوانند با توجه به فصل، ساعات روز، حضور صاحبخانه یا بر اساس تنظیمات از پیش تعیین شده، دمای اتاقهای مختلف را کم یا زیاد کنند.
برخی کارشناسان بر این عقیدهاند که گوگل با خرید نست بیش از اینکه به دنبال تسلط بر بازار شیرهای ترموستاتیک شوفاژ باشد، در اندیشه آن است که توانایی خود در تولید سختافزار موبایل را افزایش دهد.
گروهی دیگر از ناظران اما بر این عقیدهاند که گوگل با خرید نست به دنبال لقمه چربتری است. دستگاههای نست با حسگرهای خود حرارت، حرکت، رطوبت و روشنایی در محیط را اندازهگیری و جمعآوری میکنند. شرکت آمریکایی نست اطلاعات دستگاههای برخط خود را جمعآوری و ارزیابی میکند. بهبود فنآوری هدف این اقدام عنوان میشود.
شرکت نست بر روی پایگاه اینترنتی خود به حساسیت کاربران نسبت به اطلاعات خصوصیشان اشاره و تصریح کرده که بر اصول حفاظت از دادههای شخصی پایبند است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید