کدخبر :9649 پرینت
04 مهر 1392 - 14:32

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران: افزایش تعرفه‎های همراه اول غیرقانونی است/ کابل‎های مسی باید در اختیار وزارت باشد/ چارچوب قوانین در مورد رایتل مشخص است

متن خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره‎ی بازگشت مخابرات به دولت، گفت: ما قصد بازپس گیری شرکت مخابرات را نداریم، اما یادآور می‎شوم که کابل‎های مسی جزو زیرساخت‎های مخابراتی محسوب می‎شوند و باید در اختیار وزارتخانه قرار گیرد.

 

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سیتنا (CITNA.IR)، دکتر محمود واعظی که در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تلکام حضور یافته بود، درباره‎ی اولویت‎های کاری این وزارتخانه در جمع خبرنگاران، گفت: در حال حاضر مهمترین اولویت وزارت ارتباطات استفاده از تولیدات داخلی است.

 

وی ادامه داد: در مواردی که تکنولوژی تولید محصولات در داخل کشور وجود دارد، اولویت ما استفاده از تولید داخل است و در مواردی که تکنولوژی تولید این کالاها در داخل وجود ندارد برنامه بر تحقیق و پژوهش برای کسب توانایی تولید خواهد بود.

 

وی ادامه داد: بودجه‎ی وزارت ارتباطات در چند بخش تقسیم شده است که یکی از مهمترین آنها بخش پژوهشی است؛ در همین راستا وزارت ارتباطات قراردادهایی را با دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی منعقد کرده است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره‎ی بازگشت مخابرات به بخش دولتی نیز گفت: ما قصد بازپس گیری شرکت مخابرات را نداریم، اما یادآور می‎شوم که کابل‎های مسی جزو زیرساخت‎های مخابراتی محسوب می‎شوند و باید در اختیار وزارتخانه قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص دستور وی برای توقف افزایش تعرفه‎های همراه اول، گفت: بر اساس مصوبات، رگولاتوری سعی دارد تا تعرفه‎ها رشد نکند؛ به هر ترتیب اگر همراه اول اقدام به افزایش تعرفه کند کاری غیر قانونی انجام داده است.

وزیر ارتباطات همچنین در مورد اپراتور رایتل نیز، گفت: مجلس چارچوب قوانین را در این مورد تدوین کرده است. رقابت سالم بین اپراتورها کارساز است و ما هم با اصل رقابت موافقیم، اما در ابتدا باید فرهنگ‎سازی‎ها صورت گیرد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

با عرض سلام و خسته نباشید
درپاراگراف آخر به نظر کلمه فرهنگ سازی هادرست باشد نه فرنگ سازی ها
با تشکر
ممنون از حسن توجه شما دوست گرامی. اصلاح شد

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.