کدخبر :6769 پرینت
03 اردیبهشت 1392 - 19:20

مدیرعامل اپراتور چهارم: اجرای شبکه‎ی دسترسی فیبرنوری بدون عزم ملی میسر نیست

متن خبر

مدیرعامل شرکت ایرانیان نت، گفت: ایجاد شبکه‎ی دسترسی فیبرنوری یک عزم ملی می‎طلبد که فقط با تکیه بر یک شرکت خصوصی، هر چند ثروتمند قابل اجرا نیست.
 
به گزارش سیتنا (citna.ir)، مهندس رحماندوست مدیرعامل اپراتور چهارم که وظیفه‎ی اجرای پروژه‎ی فیبرنوری تا منازل را بر عهده دارد، ضمن اعلام حضور ایرانیان نت در همایش پهن باند منطقه خاورمیانه و آفریقا و سخنرانی نماینده‎ی اپراتور چهارم در نشست تخصصی Broadband MEA 2013 - Dubai اعلام کرد: به اعتقاد اکثر شرکت کنندگان در این همایش، نقش رگولاتوری و مشتریان بسیار بیشتر از نقش فناوری در پیاده سازی شبکه‎های پهن باند علی الخصوص شبکه‎های مبتنی بر فیبرنوری است.
 
وی در خصوص نقش رگولاتوری اظهار داشت: در برخی از کشورهای منطقه، اپراتورهای پهن باند مانند STC و Oman Tel ، پروانه پهن باند ثابت و موبایل (LTE) را همزمان دارند و این بیانگر نگاه عمیق رگولاتوری به مقوله‎ی شبکه‎های پهن باند در این کشورهاست.
 
وی ادامه داد: همچنین نقش رگولاتوری در ایجاد زیرساخت‎های پهن باند به شکل ایجاد شرکت‎های ملی NETCO (همچون QNBN) و ایجاد مدل کسب و کار مبتنی بر اشتراک زیرساخت‎های ملی دسترسی فیبری برای اپراتورهای مختلف در بسیاری از اقتصادها مشهود است و عزم ملی برای ایجاد زیرساخت ارتباطی آینده را مشهود می‎سازد.
 
رحماندوست، افزود: اعتقاد همه‎ی اپراتورهایی که در این همایش شرکت کرده و ایجاد شبکه‎ی FTTX را در دستور کار خود دارند این بود که ایجاد شبکه‎ی دسترسی فیبرنوری یک عزم ملی می‎طلبد و صرفا با تکیه بر توان یک شرکت خصوصی هرجند ثروتمند قابل اجرا نیست.
 
وی در پایان تاکید کرد: ایرانیان نت به عنوان متولی ایجاد شبکه‎ی دسترسی فیبرنوری کشور باید از تمام ظرفیت‎های موجود در حاکمیت استفاده کند تا این مهم را به انجام برساند. در این ارتباط بازیگران عرصه‎ی فناوری اطلاعات را به یاری می‎طلبیم و با هماهنگی رگولاتوری در صدد هم‎افزایی ظرفیت‎های موجود بالقوه کشور برای تحقق این آرمان ملی هستیم.
انتهای پیام
http://www.citna.ir

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.