کدخبر :581 پرینت
30 مهر 1390 - 16:27

مطالعه‌ی سرویس‌های نسل چهارم تلفن همراه در دستور کار رگولاتوری

متن خبر

بررسی فن‌آوری LTE در سرویس‌های نسل چهارم تلفن همراه که در دنیا مطرح است، جزو برنامه‌ها و مطالعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور قرار دارد.

 

به گزارش سیتنا، "حسین فلاح جوشقانی" مدیرکل دفتر بررسی‌های فنی و اقتصادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: فن‌آوری LTE به باند فرکانسی نیاز دارد که کارهایی برای تخلیه باند فرکانسی برای این منظور و پیاده‌سازی این فن‌آوری انجام شده و در حال انجام است.

 

وی اظهار کرد: بررسی و مطالعه سرویس‌های نسل چهارم تلفن همراه نیز از دیگر مواردی است که در دست بررسی و مطالعه است که نتایج آن بعد از جمع‌آوری و تصمیم‌گیری به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارجاع داده می‌شود.

 

فلاح جوشقانی گفت: در حال حاضر اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه نسل 2.75 تلفن همراه را ارائه می‌دهند و اپراتور سوم نیز قرار است سرویس‌های نسل سوم را ارائه دهد و ممکن است اپراتور جدیدی نسل چهارم تلفن همراه را ارائه دهد که این موضوعات در دست بررسی است.

 

مدیر کل دفتر بررسی‌های فنی و اقتصادی در ادامه ابراز کرد: از ابتدای سال جاری کارها و اقدامات لازم برای این منظور در دست انجام است.

 

ارائه فن‌آوری LTE به رونق خدماتی مانند تلویزیون همراه و دیگر سرویس‌های چند رسانه‌یی برروی گوشی‌های تلفن همراه منجر شده است؛ بعد از گذشت مدتی طراحان فن‌آوری LTE با ارتقای آن فن‌آوری تازه‌ای موسوم به LTE Advanced یا (Long-term-evolution Advanced) را ابداع کردند.

 

این فن‌آوری که با استانداردهای مصوب خدمات نسل چهارم تلفن همراه انطباق و سازگاری کامل داشت، در پاییز سال 2009 تکمیل شد و انتظار می‌رود استفاده عمومی از آن در سال 2012 آغاز شود.

 

طراحان این فن‌آوری مدعی هستند که قصد دارند سرعت تبادل دیتا با استفاده از LTE Advanced را حتی از استانداردهای مصوب اتحادیه بین‌المللی مخابرات نیز فراتر ببرند. باید توجه داشت که این فن‌آوری با اصلاح شبکه‌های LTE برروی همان شبکه‌ها قابل استفاده و به‌کارگیری است و لذا استفاده از آن مستلزم صرف هزینه های کمتر برای به‌روزرسانی است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.