کدخبر :580 پرینت
30 مهر 1390 - 12:26

کنترل کامل ساختمان‌ از راه دور با تلفن همراه!

متن خبر

محققان یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی موفق به ساخت دستگاه کنترل و نظارت تصویری ساختمان شدند که قابلیت کنترل ساختمان را از راه دور به وسیله تلفن همراه داراست.

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، کامران مقدم، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر دانشگاه پیام نور و یکی از مجریان این طرح  با بیان این که این دستگاه به صورت خودکار همه مصارف انرژی را چه در داخل و خارج از ساختمان مدیریت و کنترل می‌کند، اظهار کرد: در ساخت این دستگاه از پردازنده‌های arm‌، یک هارد برای ذخیره تصویر، یک ماژول مخابراتی، چهار ماژول برای تصویر و یک مانیتور لمسی هفت اینچ استفاده شده است.

همچنین در ورودی این دستگاه از تعدادی سنسور صنعتی استفاده شده و خروجی دستگاه هم به دستگاه اعلام حریق یا دستگاه‌های دیگر وصل می‌شود.

وی با بیان این که این دستگاه به برق وصل شده و به صورت خودکار کار می‌کند، خاطرنشان کرد: این دستگاه به صورت خودکار، گزارش‌های متنی مربوط به اتفاقات، وضعیت دستگاه‌ها و محیط را که توسط سنسورهای مختلف گردآوری شده از طریق SMS و گزارش‌های تصویری تهیه شده از طریق دوربین را به صورت فیلم و عکس از طریق MMS به تلفن همراه کاربر انتقال می‌دهد.

مقدم، افزایش رفاه، آسایش و امنیت، مدیریت غیر حضوری از راه دور، رفع نگرانی‌های نا شی از عدم حضور در محل را از اهداف ساخت این دستگاه عنوان کرد و ادامه داد: مصرف بهینه انرژی، صرفه جویی در زمان، افزایش رفاه و کاربری آسان از مزایای نصب این دستگاه است.

این محقق در خصوص قابلیت‌های این دستگاه بیان کرد: تشخیص هرگونه حرکت در محیط، کنترل وسایل برقی، اتصال به دوربین‌های تحت شبکه، ضبط تصاویر دوربین به صورت شبانه‌روزی، تنظیم ضبط و ارسال پیام‌های ضبط شده، ارسال SMS به مراکز مختلف مانند آتش‌نشانی، پلیس و نگهبانی ساختمان در هنگام وقوع خطر یا هشدار از قابلیت‌های این دستگاه است.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه در صنایع مختلف کاربرد دارد در خصوص قابلیت‌های دیگر این دستگاه تصریح کرد: کنترل سیستم گرمایش و سرمایش از راه دور، امکان گزارش‌دهی به چندین تلفن همراه با شماره‌های مشخص شده، قابلیت نشان دادن تبلیغات در حالت Screen server نصب در منزل، مغازه، کارگاه و ویلا و ..... قابلیت به روز شدن خودکار، پیش‌بینی وضع آب و هوا با انتخاب شهر مورد نظر، ارتباط با سیستم روشنایی و کنترل آن، ‌قطع و وصل کردن منابع آب، برق و گاز و اطلاع از درجه حرارت محیط و سایر اطلاعات آ‌نالوگ و دیجیتال از دیگر قابلیت‌های این دستگاه است.

رییس هیأت مدیره شرکت سازنده این دستگاه در پایان با اشاره به این که این دستگاه در مرحله تولید نیمه صنعتی قرار دارد، ‌گفت: این دستگاه به عنوان اختراع در داخل کشور ثبت شده است.  

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.