کدخبر :5775 پرینت
30 بهمن 1391 - 09:03

مشترکان ایرانسل مراقب پیامک‌های حاوی جوایز باشند

به تازگی استان تازه تاسیس البرز شاهد افراد کلاهبرداری است که با ارسال پیامک به برخی شماره های ایرانسلی طلب مبالغی را از دریافت کنندگان این دست از پیامک ها می کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از مهر، در روزهای اخیر عده‌ای سودجو با ارسال پیامک‌هایی به مشترکان ایرانسل با عناوین برنده شدن جوایز شامل لوازم خانگی و... خواستار ارسال مشخصات مشترکان شده و سپس با اعلام شماره دیگر خواستار ارسال شارژ به مبالغ مختلف برای دریافت هدیه شده‌اند.

شاید شما هم به‌عنوان یکی از مشترکان همراه اول یا ایرانسل، پیامکی مبنی بر اینکه برنده جایزه شده‌اید دریافت کرده و درباره صحت و سقم محتویات پیامک برایتان سوال ایجاد شده باشد.

به عنوان مثال متن یکی از پیامک‌ها به شرح زیر است: "از 989306700706+: مشترک گرامی، شما در جشنواره زمستانی ایرانسل برنده 1 دستگاه LED 47'LG شده اید، برای دریافت جایزه مشخصات به همراه آدرس دقیق منزل خود را به شماره 989306700706+ ارسال نمایید و منتظر جواب بمانید. ایرانسل".

پس از آن در بعدازظهر همان روز پیامک دیگری در جواب پیامک ابتدایی بدین مضمون به شماره تماس دریافت کننده ارسال شد: "مشترک گرامی، مشخصات شما ثبت شد، جایزه از طریق پست به آدرس شما ارسال خواهد شد، برای ارسال جایزه هزینه پستی به عهده برندگان است، هزینه این دوره جمعا 300000 ریال است، ( 150000 ریال هزینه بیمه کردن جایزه و 150000 ریال هزینه ارسال جایزه از طریق پست است)، برای پرداخت هزینه پستی، شما باید 6 عدد کارت شارژ ایرانسل 50000 ریالی خریداری کنید و رمز 16 رقمی شارژها را به شماره 989306700706+ پیامک نمایید، توجه داشته باشید کارت شارژهای ارسالی نباید استفاده شود، تاریخ دریافت جایزه 01/12/91 مهلت شما جهت پرداخت هزینه پستی تا ساعت 22:30 دقیقه امشب است.WWW.Iranceii.ir"

در پیامک سوم نیز آمده است: "تاریخ ارسال جایزه: 29/11/1391 و تاریخ دریافت جایزه: 01/12/1391 و تاریخ پرداخت هزینه پستی و تکمیل مراحل دریافت جایزه: امشب 28/11/1391 و تا ساعت "22:30" است، برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید."

پس از آنکه تماسی از جانب دریافت کننده پیامک به شماره کلاهبرداران ارسال نشد در پیامک دیگری این متن را ارسال کردند: "مشترک گرامی، برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. ایرانسل"

اگر شما هم با چنین پیامک‌هایی برخورد کردید می‌توانید با شماره 700 از سیم کارت ایرانسل خود یا 09377000000 از سایر خطوط تماس بگیرید.

طی تماسی که با مسوولان ایرانسل داشتیم، اعلام کردند: همانطور که پیش از این اعلام کرده‌ایم این پیامک‌ها از طرف ایرانسل فرستاده نشده است و این اپراتور تنها با شماره 09351000000 با مشترکان خود تماس می‌گیرد که ایرانسل این موضوع را در اطلاعیه‌ای به آگاهی مشترکانش رسانده است.

از طرف دیگر این اپراتور، هرگز اطلاعات خصوصی یا وجهی را برای ارسال هدیه از مشترکانش از طریق پیام کوتاه یا تماس ورودی طلب نمی‌کند و اسامی برندگان قرعه کشی‌ها و مسابقات ایرانسل منحصرا از طریق وب سایت رسمی این شرکت به نشانی irancell.ir و همینطور اطلاعیه‌ها و اخبار رسمی این شرکت منتشر می‌شود.

هوشیاری شهروندان تنها راهکار خنثی کردن وعده های پوشالی کلاهبرداران

در این گونه موارد لازم است که شخص دریافت کننده این دست از پیامک ها با هوشیاری کامل وارد عمل شود تا بتواند فعالیت های غیر قانونی کلاهبرداران را خنثی کند.

در ادامه اپراتور ایرانسل در پاسخ به شخصی که این پیامک ها را دریافت کرده بود گفت: "شخصی که این پیامک ها را دریافت می کند می تواند با مراجعه به یکی از مراجع قضایی نام و نام خانوادگی شخص ارسال کننده پیامک را به دست آورده و با تکمیل نامه قضایی و مراجعه به یکی از نمایندگان حقوقی که نزدیکترین این نمایندگان به کرج در اسلامشهر، شهر قدس و شهریار هستند، تحویل داده و موضوع را از این طریق پیگیری کنند."

حال این سئوال پیش می آید که چه کسی فرصت انجام دادن این کار را در کمترین بازده زمانی دارد و از طرف دیگر چه کسی دوست دارد که دشمنی برای خود بتراشد؟

گفتنی است این مسائل برای اولین بار نیست که در استان رخ می دهد؛ لازم است که شرکت مخابرات استان و ایرانسل نیز این بار با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به برخی سوء استفاده‌ها با عنوان برنده شدن در جوایز به مشترکان هشدار دهد تا از این طریق بتوان جلوی هر گونه سوء استفاده ها گرفته شود.

همانطور که گفتیم، دریافت تمامی جوایز رایگان بوده و اسامی برندگان در سایت همراه اول و ایرانسل قابل مشاهده است.

در این رابطه لازم است؛ ضمن عدم توجه به این پیامک‌ها و تماس‌ها،‌ اینگونه موارد را به مراجع قانونی نظیر بازرسی شرکت ارتباطات سیار ایران یا نمایندگان حقوقی ایرانسل که در استانها هستند، گزارش کنند.

نکته جالب توجه اینجاست که هنگام تماس با شماره ایرانسلی که این پیامک را ارسال کرده صدای ضبط شده مبنی بر اینکه : "به ام تی ان ایرانسل خوش آمدید؛ شما به اپراتور وصل می‌شوید، به بخش مسابقه تلفنی ایرانسل خوش آمدید. تماس شما به یکی از کارشناسان واحد ارتباط با مشتریان وصل خواهد شد. لازم به ذکر است؛ در راستای نظارت هر چه بیشتر در نحوه پاسخگویی و بهبود کیفی سطح خدمات رسانی همه مکالمات بین شما و همکاران ما ضبط می گردد. لطفا منتظر باشید.... موزیک ...مجددا "لطفا منتظر باشید"... موزیک ... سپس صدای بوق ...."شنیده می‌شود که طبق پیش بینی انجام گرفته، این دست از افراد کلاهبردار، صدای انتظار مرکز تماس شبانه روزی ایرانسل را بر روی منشی تلفنی گوشی تلفن همراه خود ضبط کرده و از این طریق اقدام به سوء استفاده و کلاهبرداری می کنند.

سوالی که در اینجا لازم است از مسئولان امر داشته باشیم این است که؛ آیا مشترکان ایرانسل باید پیگیر چنین مسائلی در شهر باشند یا شرکتی که از نام و برند آن سوء استفاده می شود؟

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

واقعا دستتان درد نکند برای ما هم 47 اینچ آمده بود
سلام برای من هم اومد همچین پیامی تماس هم گرفتن با ایرانسل تماس گرفتم گفتن کلاه برداری هست

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.