کدخبر :4381 پرینت
29 مهر 1391 - 18:30

واگذاری ظرفیت مازاد شبکه‎ی فیبرنوری صنعت برق کشور به شرکت مبین ایران

متن خبر

مدیرکل دفترفناوری اطلاعات و آمار شرکت توانیر اعلام کرد: با امضای یک قرار داد، شرکت توانیر عاملیت حق بهره‌برداری از ظرفیت مازاد شبکه فیبرنوری صنعت برق کشور را به مدت 10 سال واگذار می‌کند.

به گزارش سیتنا، "مهندس غلامرضا رجبی" در این خصوص گفت: بر اساس قراردادی، با مشارکت شرکت‌های توانیر به نمایندگی از وزارت نیرو، شرکت ارتباطات زیرساخت به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران، مازاد شبکه فیبرنوری صنعت برق کشور به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات واگذار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: براساس این قرارداد، حق بهره‌برداری از شبکه فیبرنوری صنعت برق به شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران سپرده می‌شود تا این شرکت در جهت انتقال اطلاعات و داده‌های مخابراتی از آن استفاده کند.

وی افزود: در کتاب اول وزارت نیرو، به توانیر اجازه داده شده بود که 50 درصد از ظرفیت شبکه فیبرنوری خود را به متقاضی واگذار کند.

مدیرکل دفترفناوری اطلاعات و آمار شرکت توانیر با بیان این که طول شبکه فیبرنوری صنعت برق کشور اکنون 16 هزار کیلومتر است، خاطرنشان کرد: شبکه فیبرنوری صنعت برق روی تمام دکل‌های 400 و 230 کیلوولت نصب شده است.

رجبی با بیان این که براساس این قرارداد حق واگذاری 10 ساله این شبکه به شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران واگذار خواهد شد، خاطرنشان کرد: از این شبکه می‌توان برای ترانزیت اطلاعات و داده‌های مخابراتی نیز بهره گرفت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.