کدخبر :387 پرینت
04 مهر 1390 - 20:18

مدیرعامل خانه سینما: VOA و BBC توسط بهایی‌ها اداره می‌شوند

متن خبر

مدیرعامل خانه سینما گفت: من همیشه معتقد بودم که دو شبکه VOA و BBC کانال‌های مناسبی برای اظهارنظر و نمایش آثار سینماگران نیستند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از مهر، عسگرپور با اشاره به اینکه او؛ شبکه‌های VOA و BBC را قبول ندارد، گفت: من همیشه معتقد بودم که این دو شبکه به‌دلیل آنکه با نظام خوب نیستند و توسط بهایی‌ها اداره می‌شوند، کانال‌های مناسبی برای اظهارنظر و نمایش آثار سینماگرا نیستند.

 

خود من نیز به شخصه آنها را قبول ندارم اما باید برای چنین شبکه‌هایی و همکاری نکردن با آنها قانون مصوب شود و خلا قانونی پرشود. نمی‌توان به صورت مجهول و کلی درباره این شبکه‌ها صحبت کرد زیرا وضعیت این شبکه‌ها و تعداد آنها و نیز موضع آنها در قبال ایران در حال تغییر است.

 

وی افزود: گاهی دیده می‌شود که یک خبرگزاری داخلی و شبکه BBC هر دو یک بخش را پررنگ می‌کنند و هر دو نیز به یک میزان تیشه به ریشه بنیان‌های نظام می‌زنند. نتیجه این امر ایجاد سو‌تعبیر و امنیتی کردن فضاست که افراد را به جان یکدیگر می‌اندازد و آرامش را از بین می‌برد. معتقدم آنچه  به‌عنوان تشویش اذهان عمومی مردم مطرح است؛ همین بخش است.

 

عسگرپور با اشاره به فضایی که از دو سال پیش توسط بعضی رسانه‌ها به وجود آمده، گفت: دو سال پیش نامه‌ای به سجادپور نوشتم و در آن اعلام کردم؛ فضایی که درحال بوجود آمدن است؛ انسان را یاد تفتیش عقاید می‌اندازد. اینکه فضایی به وجود بیاید و بعضی رسانه‌ها نیز در تشکیل این فضا سهیم باشند و افراد هم به صفر و صد تقسیم شوند، خوب نیست. امروز فضای روانی بد ایجاد شده است. معتقدم در این مساله هم BBC به دنبال اهداف مشخص خود است و هم خبرگزاری فارس دنبال اهداف دیگری هستند.

 

وی ادامه داد: BBC دنبال این است که بگوید در ایران خفقان وجود دارد و گروه دیگر نیز به دنبال آن است که فریاد بازداشت جاسوس‌ها را سر بدهد. درحالی‌که اصل باید قانونمنداری باشد. معتقدم که بیانیه‌ها و اظهارنظرهایی از پیش آماده علیه خانه‌سینما وجود دارد و عده‌ای به دنبال این هستند تا اتفاقی را بهانه صدور این بیانیه‌ها کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.