کدخبر :308643 پرینت
16 مهر 1403 - 09:36

اختصاص عنوان سومین فرد ثروتمند جهان به مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ، به رتبه سومین فرد ثروتمند در جهان دست یافت؛ ارزش خالص تخمینی ثروت زاکربرگ پس از افزایش ۳٫۹ میلیارد دلاری روز جمعه به ۲۰۵٫۴ میلیارد دلار رسید و از دارایی خالص ۲۰۳٫۹ میلیارد دلاری بنیان‌گذار آمازون پیشی گرفت.

متن خبر

به گزارش سیتنا، پس از یک هفته معاملات قوی برای سهام «متا» و رشد بیش از ۵ درصدی قیمت آن، مارک زاکربرگ، یکی از بنیان‌گذاران این شرکت، به رتبه سومین فرد ثروتمند در جهان رسید. ارزش خالص تخمینی ثروت زاکربرگ پس از افزایش ۳٫۹ میلیارد دلاری روز جمعه به ۲۰۵٫۴ میلیارد دلار رسید و از دارایی خالص ۲۰۳٫۹ میلیارد دلاری بنیان‌گذار آمازون پیشی گرفت.

زاکربرگ از لری الیسون با ۲۰۸ میلیارد دلار ثروت در لیست میلیاردرهای واقعی، فاصله چندانی ندارد؛ اگرچه او با ایلان ماسک که با ۲۶۴ میلیارد دلار ثروت رتبه اول را در اختیار دارد، فاصله زیادی دارد.

جهش ارزش خالص مدیرعامل متا با افزایش ارزش سهام متا هم‌زمان شد که پس از شروع هفته با ۵۶۷٫۱۵ دلار، روز جمعه باقیمت ۵۹۵٫۹۴ دلار بسته شد. سهام مرتبط با هر یک از شرکت‌های اصلی متعلق به میلیاردرها همگی حداقل ۲ درصد در روز جمعه بسته شدند و سهام تسلا با بیش از ۴ درصد افزایش (۲۵۰٫۰۸ دلار) پیشتاز بود.

دارایی خالص زاکربرگ در این هفته چند نقطه عطف را رقم زد که مهم‌ترین آن‌ها در روز پنجشنبه رخ داد، زمانی که ثروت او به مرز ۲۰۰ میلیارد دلار رسید. این اولین باری بود که چهار میلیاردر به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار یا بیشتر در فهرست میلیاردرهای فوربس قرار گرفتند.

جهش در دارایی خالص همچنین بازگشت زاکربرگ به رتبه ۳ فهرست را محقق کرد، پس‌ازاینکه او در ماه آگوست دو بار این مقام را از برنارد آرنو رئیس شرکت LVMH گرفت.

ارزش خالص زاکربرگ ریشه در عملکرد شرکت متا دارد، زیرا این میلیاردر ۴۰ ساله دارای ۳۴۵ سهام کلاس A و B در شرکت است که حدود ۱۳ درصد از سهام او را تشکیل می‌دهد. سهام متا از ژانویه، زمانی که به قیمت ۳۴۶٫۲۹ دلار معامله شد، بیش از ۶۸ درصد افزایش‌یافته است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.