کدخبر :305 پرینت
23 شهریور 1390 - 04:58

جایگزینی کارت ملی هوشمند به جای کارت ملی تا پنج سال دیگر

متن خبر

مدیر اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: کارت ملی هوشمند تا پنج سال آینده جایگزین کارت ملی در کشور می شود.

به گزارش سیتنا، محسن اسماعیلی در گفت و گو با ایرنا افزود: تا پایان سال جاری 10 هزار کارت ملی هوشمند به صورت آزمایشی در استان قم صادر می شود.
وی اظهار داشت: در کارت ملی هوشمند، اطلاعات هویتی، امضای الکترونیک و کیف پول الکترونیک هم تعبیه شده و قابلیت ذخیره اطلاعات پزشکی فرد نیز وجود دارد.
اسماعیلی، این کارت را دارای کاربرد بالایی در نظام سلامت کشور دانست و افزود: نخستین کاربرد کارت ملی هوشمند مانند کارت‌های شناسایی دیگر، شناسایی فرد است.
وی درباره مراحل دریافت کارت ملی هوشمند گفت: ابتدا در زمان ثبت نام، اطلاعات صاحب کارت روی کارت از جمله نام، نام خانوادگی، تاریخ، محل تولد و غیره درج می شود و هر جا که نیاز به اطلاعات هویتی صاحب کارت باشد، شخص می‌تواند کارت خود را ارایه دهد و به صورت دیجیتالی شناسایی شود.
اسماعیلی، کاربرد اصلی کارت ملی هوشمند را تصدیق هویت فرد دانست و گفت: در کارت‌های سنتی، به کمک عکس صاحب کارت که روی کارت چسبانده شده و یک مهر مخصوص روی آن خورده، عمل تصدیق هویت انجام می‌شود، در حالی که در کارت ملی هوشمند، تصدیق هویت تنها به عکس محدود نمی‌شود. علاوه بر عکس، اطلاعات بیومتریکی (اثر انگشت)‌ صاحب کارت نیز می‌تواند روی کارت قرار گیرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.