کدخبر :296544 پرینت
13 تیر 1403 - 07:58

ببینید| شناسایی و مقابله با 235 هزار حمله منع خدمت در دو ماه ابتدایی سال 1403

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دو ماه ابتدایی سال 1403 ما بیش از 235 هزار مورد حمله منع خدمت توزیع شده را شناسایی و با آن مقابله کردیم.

متن خبر

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت امروز (13 تیر ماه)، اظهار کرد: درخصوص حملات سایبری صورت گرفته به سازمان ها و زیرساخت‌های کشور، باید بگویم که حجم حملات در دو الی سه سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است؛ همچنین برخی از حملات منع خدمت توزیع شده، به شکل ویژه افزایش زیادی داشته است، به طور مثال حمله به سرویس‌های خدمت رسان مردم مانند سیستم‌های بانکی.

وی، ادامه داد: در فروردین ماه سال 1400 کمتر از 100 مدل از این حملات را شاهد بوده‌ایم اما در فروردین ماه سال جاری تعداد این حملات منع خدمت توزیع شده به 133 هزار مورد افزایش پیدا کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: در دو ماه ابتدایی سال 1403 ما بیش از 235 هزار مورد حمله منع خدمت توزیع شده را شناسایی و با آن مقابله کردیم.

وی، اشاره کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در سه سال اخیر رخ داد این بود که در شرکت ارتباطات زیرساخت که ترافیک ورودی کشور را پایش می‌کند، ما یک سامانه بومی را برای تشخیص حملات منع خدمت توزیع شده راه اندازی کردیم که پس از شناسایی همه حملات، با بیش از 90 درصد این حملات در نطفه مقابله می‌شود و مردم اصلا این حملات را احساس نمی‌کنند.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.