کدخبر :291088 پرینت
25 بهمن 1402 - 10:41

برنامه سازمان ثبت احوال کشور برای الکترونیکی کردن اسناد هویتی

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: در راستای هوشمندسازی و ارائه خدمات تمام الکترونیک به مردم، به دنبال الکترونیکی کردن اسناد هویتی در سازمان ثبت احوال هستیم.

متن خبر

به گزارش سیتنا، هاشم کارگر که به منظور افتتاح ساختمان جدید مناطق چهارگانه و اداره شهرستان اصفهان به این استان سفر کرده بود، در جمع روسا و کارکنان ثبت احوال این استان ضمن گرامیداشت ایام الله مبارک دهه فجر و یاد و خاطره امام راحل (ره) و دیگر شهدای انقلاب، به تشریح اقدامات صورت گرفته و نقش و جایگاه سازمان ثبت احوال کشور در عرصه های گوناگون اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... به ویژه انتخابات پیش رو پرداخت.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه سازمان ثبت احوال کشور تاثیرات بسیار مهمی در ساختار کلی حاکمیت دارد، گفت: این سازمان با قدمتی بیش از یکصد سال در امورات گوناگون تاثیر گذار بوده و به نظم دهی در کشور کمک می کند.

وی افزود: فعالیت درکشور بدون نگاه به داشته ها و سرویس های گوناگون سازمان ثبت احوال کشور غیر ممکن است و زیست اجتماعی در کشور برای افراد حقیقی و حقوقی بدون خدمات این سازمان امکان پذیر نیست.

کارگر ادامه داد: در طول چهار دهه پیروزی انقلاب اسلامی نیز سازمان ثبت احوال باز هم نقش خود را به خوبی ایفاد نموده است و مبنا بودن این سازمان در انتخابات یکی از نظایر آن است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون اهمیت این سازمان بر کسی پوشیده نمی باشد و خودباوری موجب دیگر باوری خواهد شد افزود: یکی از اهداف ما در سازمان تغییر در نوع خدمات و تحول در نقش سازمان است.

کارگر با بیان اینکه نباید خود را به یکسری خدمات محدود نمائیم و در نقش آفرینی سازمان در عرصه های مختلف کشور حضور پررنگی داشته باشیم عنوان داشت: نگاه جدیدی که هم اکنون در سازمان ایجاد شده است باعث گردیده دستگاه های دیگر به ظرفیت های این سازمان پی برده و ارتباط خوبی با سازمان ثبت احوال کشور برقرار نمایند.

معاون وزیر کشور ادامه داد: هم اکنون به این باور رسیده اند که باید به اطلاعات ثبتی مبنای ثبت احوال توجه نمایند که در این رابطه می توان به ارائه نرخ باروری برای اولین بار در سال ۱۴۰۱ مبنی بر پایگاه اطلاعات جمعیت کشور و ارائه آن به دستگاه های مختلف اشاره کرد.

کارگر با تاکید به اینکه سازمان ثبت احوال کشور توان رشد و ارتقا بیشتر در کشور را دارد اظهار داشت: با توجه به وجود فناوری های روز باید به سمت سازمانی هوشمند و تمام الکترونیک حرکت نمائیم و هم اکنون رفتار سازمان مبتنی بر این اصل است و اهداف کلان و خرد ما بر این اساس تعیین گردیده است.

وی در ادامه به پروژه سببی و نسبی و ارائه خدمات ذی قیمت مبتنی بر این پروژه به کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد روابط سببی و نسبی در موضوعات اقتصادی، امنیتی، سلامت اداری، شفاف سازی و... تاثیر فراوانی داشته و هم اکنون بسیاری از دستگاه های مهم از خدمات این سازمان در این خصوص بهره می برند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور عنوان داشت: ایجاد مرکز رصد جمعیت کشور در ستاد سازمان و در ادامه آن در ادارات کل استان ها و همچنین راه اندازی داشبورد های گوناگون جمعیتی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و این اقدام توانمندی دیگری از سازمان ثبت احوال در کشور بود که نشان می دهد این سازمان در حال تغییر رویکرد است و در ارائه خدمات خود تحول ایجاد کرده است.

کارگر از دیگر خدمات سازمان ثبت احوال کشور سخن گفت و افزود: تحول در حوزه گواهی ولادت و فوت و حرکت به سمت حذف کردن آن، صدور و تحویل شناسنامه نوزادان به صورت غیرحضوری، انجام مطالعات لازم برای صدور کارت ملی نوزادان، راه اندازی سامانه سهیم به عنوان یک سامانه تعامل میان ما و مردم در بستر اینترنت برای اولین بار و ... از جمله اقداماتی است که با تلاش های مدیران و کارکنان این سازمان انجام شده است.

معاون وزیر کشور ادامه داد: در حال حاضر به دنبال الکترونیکی کردن مدارک هویتی هستیم و هم اکنون در حال آماده کردن زیرساخت های لازم در این خصوص می باشیم.

وی رسیدگی به معیشت همکاران را یکی از اولویت های سازمان برشمرد و افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون اتفاقات مهمی برای ارتقای معیشت همکاران صورت گرفته است که این امر به واسطه تلاش های کلیه همکاران صورت گرفته است.

وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات کلیه کارکنان سازمان ثبت احوال کشور، خودباوری و ارتقای جایگاه سازمان و ایجاد انگیزه و دوری از یاس و ناامیدی تاکید کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.