کدخبر :307482 پرینت
24 شهریور 1403 - 08:49

گشایش نمایشگاه کیتکس با حضور دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی

نمایشگاه کیتکس 19 شهریور با حضور دکتر فیروزآبادی، دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی و مدیرعامل گروه توسعه فناوری زعیم در محل نمایشگاه بین المللی کیش گشایش یافت و تا 22 شهریورماه نیز ادامه داشت.

متن خبر

به گزارش سیتنا، نمایشگاه فناوری اطلاعات، ارتباطات و برق پایدار(کیتکس) در روز ۱۹ شهریور با حضور آقای دکتر فیروزآبادی، دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی و مدیرعامل گروه توسعه فناوری زعیم در محل نمایشگاه بین المللی کیش گشایش یافت.

پس از اجرای مراسم گشایش، بازدیدی از دستاوردهای چند شرکت فعال در زمینه فاوا، تحول دیجیتال، هوشمندسازی و هوش مصنوعی انجام شد.

برگزار کنندگان نمایشگاه کیتکس از دکتر فیروزآبادی به دلیل دانش، آگاهی، تجارب و علاقمندی به توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال درخواست کردند که به ایراد سخنران در حوزه هوش مصنوعی بپردازد.

خلاصه مطالب مطروحه توسط فیروزآبادی به شرح زیل است:

وقتی هدف شما شهر هوشمند باشد، می‌توانید در آن ده‌ها پروژه مبتنی بر AI را در برنامه خود قرار بدهید و تمام پتانسیل‌های ملی خود را استفاده کنید و در سطح جهانی بازارسازی کنید.

فیروزابادی

فیروزآبادی با اشاره به اینکه با توسعه هوش مصنوعی شاهد کوانتوم AI هم هستیم، گفت: پیش بینی می‌شود ما در ۱۵ سال آینده شاهد هوش مصنوعی عمومی باشیم؛ ما در حال حاضر در دوره هوش مصنوعی مولد هستیم. در هوش مصنوعی کوانتومی دیگر صحبتی از متاورس نیست، متاورس مربوط به دوره بلوغ ICT بوده است.

وی ادامه داد: در دوره بلوغ کوانتوم AI صحبت از مولتی ورس است. در مولتی ورس امور اتفاقی قابل توضیح نیستند و این یک منطق جدید را ایجاد می‌کند.

فیروزآبادی، افزود: منطقی که ما در حال حاضر و در هوش مصنوعی با آن مواجهیم، منطق‌های دِتِرمینِستیکی (جبری و قطعی) است و پلتفرم‌هایی که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید مانند چت جی پی تی و جمینای نیز از همان مدل‌های دِتِرمینِستیکی هستند.

کیتکس

وی، اظهار کرد: ما در دوره ICT شاهد جهانی شدن افراطی بودیم که در آن تحولات به شدت افزایش یافت و قدرت دولت را کاهش داد. حال اگر ما وارد دوره‌ای بشویم که در آن AGI و هوش مصنوعی کوانتومی است، دوره‌ای که در آن چیزی مانند بلاک چین که دولت گریز و مبتنی بر توافقات هرم اجتماعی است، باید بتوانیم قاعده گذاری کنیم و جایگاه خود را در اقتصاد جهانی مشخص کنیم.

رییس گروه توسعه فناوری زعیم گفت: ما باید وارد حوزه‌هایی شویم که نیاز به سرمایه‌گذاری سنگین ندارند. من معتقدم وجود سخت‌افزارهای پردازشی مناسب برای شروع خوب هستند.

وی، افزود: آن چیزی که مد نظر مقام معظم رهبری است این است که ‌مدل‌هایی که در پلتفرم‌ها جود دارد دارای اشکال‌هایی هستند و دقت لازم را ندارند؛ در نتیجه ما باید بتوانیم مدل‌های مخصوص خودمان را پیاده سازی کنیم. در نتیجه به سرمایه‌گذاری سنگین در خصوص سخت‌افزارهای پردازشی برای یادگیری نیاز داریم و دولت باید در این زمینه کمک‌های لازم را انجام دهد.

نمایشگاه

وی در پایان گفت: حکومت باید راهبردهای خودش را در خصوص هوش مصنوعی در بخش خصوصی و در بخش دولتی مشخص کند و این امر را به صورت مغفول نگذارد. البته رگولاتوری ما در بحث فضای مجازی سخت بود و من رگولاتوری در بحث هوش مصنوعی را غیر ممکن می‌دانم. در خارج کشور هم در بحث رگولاتوری هوش مصنوعی ورود نمی‌کنند و بیشتر در مباحث جانبی مانند مباحث اخلاقی ورود می‌کنند.

وی، افزود: رگولاتوری‌های اقتصادی به خاطر پیچیدگی‌هایی که در این زمینه وجود دارد غیر ممکن است و شاید ما به عصر بدون رگولاتوری رسیده باشیم. باید بیشتر بر اساس تفاهم و در چارچوب راهبردها حرکت شود. حکمرانی در این حوزه از بالا به پایین نخواهد بود و دوستانی که در این نمایشگاه و در بخش‌های مختلف مانند بهداشت، آموزش، شهر هوشمند،حمل و نقل و... حضور دارند، باید جایگاه خود را در حکمرانی تعریف کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.