کدخبر :289721 پرینت
18 دی 1402 - 17:31

به‌زودی کامیون‌های خودران به جاده‌ها می‌آیند!

شرکت سازنده فناوری‌های خودران Aurora Innovation که طراحی، معماری و سیستم سخت‌افزاری خودران خود برای کامیون‌ها را به پایان رسانده، قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ تعداد انگشت‌شماری کامیون بدون راننده را روانه بازار کند‌‌.

متن خبر

به گزارش سیتنا و بر اساس گزارش ورج، کامیون‌های Aurora driver مجهز به سیستم خودران و بدون نیاز به راننده، قرار است با کمک کمپانی آلمانی continental تا سال ۲۰۲۷ به تولید انبوه رسیده و وارد جاده‌ها شوند.

شرکت Aurora که سال ۲۰۱۷ توسط فارغ‌التحصیلان تسلا، اوبر و Waymo تأسیس شد، اعلام کرده که قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ تعداد ۲۰ دستگاه کامیون کاملاً خودران را راه‌اندازی کند و برای سال ۲۰۲۵ تعداد آن‌ها را به حدود ۱۰۰ دستگاه برساند و درنهایت آن‌ها را به شرکت‌های دیگر بفروشد.

شرکت Aurora علاوه بر شرکت آلمانی تولید قطعات خودرو continental با کمپانی‌های Volvo و Paccar نیز قراردادی به ثبت رسانده تا فناوری خودران خود را در کامیون‌های این شرکت‌ها نیز استفاده کند‌‌.

شرکت‌های تسلا و کروز (Cruise) در چند سال گذشته بر روی توسعه فناوری خودران تمرکز ویژه‌ای داشته‌اند، اما پروژه با موفقیت پیش نرفته و همواره با مشکلات امنیتی برای عابران پیاده همراه بوده است.

شرکت Aurora امیدوار است تا با رویکردی سنجیده و محافظانه‌کارانه، با همکاری Continental، در کارخانه‌های تگزاس خود روی ساخت و آزمایش نسخه‌های اولیه فناوری‌اش تمرکز کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.