کدخبر :288823 پرینت
25 آذر 1402 - 14:42

بررسی و تحلیل آپدیت اتریوم 2 و تاثیر آن بر قیمت

اگر قصد تحلیل اتریوم را داشته باشید، باید تغییراتی که در بستر آن رخ داده را با دقت بررسی کنید.

متن خبر

گزارش آگهی/ در این مقاله قصد داریم تاثیرات به‌روزرسانی انجام شده در شبکه این دارایی را بررسی کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که آپدیت اخیر می‌تواند موجب صعودی شدن نمودار و شکست سقف قبلی تشکیل شده شود یا خیر؟ اگر به سرمایه‌گذاری در دومین رمز ارز بازار کریپتو علاقه‌مند هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی و بررسی اتریوم

اتریوم (ETH) یکی از ارزهای دیجیتال پرطرفدار نسل دوم است که محبوبیت بسیار زیادی دارد. این ارز، برنامه‌ها و اهداف بلند مدتی داشته و با هدف تسهیل فعالیت‌های مرتبط با پول دیجیتال راه‌اندازی شده است. اتریوم یک ارز پرنوسان است و شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری و کسب سود را برای تریدرها فراهم می‌کند. بنابراین اگر قصد خرید Ethereum و سرمایه‌گذاری روی آن را دارید، باید تجزیه و تحلیل اتریوم را به خوبی فرا بگیرید. برای بررسی قیمت اتریوم روش‌های مختلفی وجود دارد و شما با یادگیری آنها می‌توانید ریسک سرمایه‌گذاری روی ارز اتر را کاهش داده و در بهترین موقعیت‌ها وارد معامله شوید. اتریوم (Ethereum) یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین رمزارزها بر بستر بلاکچین به حساب می‌آید. شبکه این دارایی به‌عنوان یک سامانه قرارداد هوشمند (Smart Contract) شناخته می‌شود که می‌توان پروژه‌های مختلف را با استفاده از آن، راه‌اندازی کرد. برای بررسی نمودار تحلیل اتریوم بهتر است ابتدا با تاریخچه آن آشنا شوید. این توکن هوشمند در سال 2015 توسط تیمی متشکل از متخصصان در حوزه‌های مختلف به رهبری ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) طراحی و تولید شد.

توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان به حوزه بلاکچین، این امکان را داشتند تا با استفاده از استانداردهای ERC721 و ERC20 ، توکن‌های سفارشی خود را روی شبکه اتریوم راه‌اندازی کنند. سپس به منظور تامین سرمایه برای پروژه مدنظرشان بخشی از دارایی‌های خود را از طریق صرافی ارز دیجیتال به فروش برسانند.

عوامل موثر بر تغییرات قیمت اتریوم

برای اینکه بتوان تحلیل اتریوم را به خوبی انجام داد، باید عوامل موثر بر نوسانات قیمتی آن را با دقت بررسی کرد. در ادامه به مهم‌ترین مواردی که در حین بررسی باید مورد توجه قرار گیرد، اشاره می‌کنیم.

آپدیت شبکه و تحولات فناوری

نوآوری‌های تیم توسعه‌دهنده ETH همواره موجب شگفتی فعالان بازار کریپتو و جلب نظر آن‌ها شده است. به همین دلیل پس از هر به‌روزرسانی، میزان تقاضا برای این دارایی افزایش پیدا می‌کند. به این نکته توجه داشته باشید که به‌طور کلی تغییرات ایجاد شده همواره با هدف بهبود مقیاس‌پذیری و افزایش امنیت بوده است. پس برای تحلیل این دارایی باید میزان موفقیت هر آپدیت را با دقت بررسی کرد.

[node:title]

نقدینگی موجود در بازار

عامل دیگری که در هنگام تحلیل اتریوم باید به آن توجه کرد، میزان نقدینگی موجود در بازار است. اگر افراد زیادی حاضر باشند سرمایه خود را برای خرید توکن مورد نظرشان به بازار وارد کنند، می‌توان شاهد رشد قیمت‌ها بود. برای دسترسی به این اطلاعات دو راه وجود دارد:

1. بررسی حجم تقاضا برای خرید ETH در صرافی‌های مختلف مثل والکس و بایننس

مقایسه روند عرضه و تقاضای استیل کوین‌ها نشان می‌دهد، در‌صورتی‌که تعداد فروشندگان این دارایی افزایش پیدا کند، می‌توان انتظار داشت سرمایه‌گذاران خرید اتریوم را در دستور کار خود قرار دهند.

اخبار

عامل مهم دیگری که برای بررسی بازار و چشم‌انداز آینده دارایی مثل ETH باید به آن توجه ویژه‌ای داشت، اخبار است. به‌طور مثال اگر خبری مبنی بر افزایش نرخ بهره آمریکا و قدرت گرفتن این دارایی منتشر شود، به احتمال فراوان قیمت ارزهای دیجیتال افت می‌کند. عکس این قضیه نیز صادق است؛ در‌صورتی‌که فدرال رزرو تصمیم بگیرد نرخ بهره را کاهش دهد، قیمت دارایی‌های مختلف از جمله کریپتوها بیشتر می‌شود.

وضع قوانین و مقررات

عامل دیگری که هنگام تحلیل اتریوم باید به آن توجه ویژه‌ای داشت، قوانین وضع شده توسط نهادها و اقتصادهای بزرگ دنیاست. اگر سختگیری‌ها در مورد استفاده از ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کند و دولت‌ها سعی در محدود کردن این بازار داشته باشند، قطعا ارزش کوین‌ها کاهش پیدا می‌کند؛ اما اگر قوانین به منظور حمایت وضع شود، می‌تواند موجب افزایش تقاضا و رشد قیمت شود.

تحلیل اتریوم پس از آخرین آپدیت

به عقیده بسیاری از کارشناسان، پس از به‌روزرسانی اخیر و برطرف شدن مشکل مقیاس‌پذیری، قیمت اتریوم به زودی مجددا به بیش از هزار دلار خواهد رسید؛ اما برای بررسی این ادعا باید عوامل بنیادی و تکنیکال را با دقت بررسی کرد و صرفا به مطالعه نظرات گفته‌شده اکتفا نکرد. پس از اعمال تغییرات گسترده در شبکه این دارایی، الگوریتم آن از اثبات کار به اثبات سهام تغییر کرد که موجب افزایش امنیت و مقیاس‌پذیری این دارایی شد.

در روش قبلی برای تایید تراکنش‌ها لازم بود گره‌هایی که در شبکه مشغول به فعالیت هستند، سخت‌افزار خود را به اشتراک بگذارند تا بلاک جدید ایجاد شده و در ازای آن پاداش دریافت کنند؛ اما در حال حاضر برای تایید خرید و فروش‌های انجام شده باید بخشی از دارایی‌های موجود در صرافی ارز دیجیتال یا استخرهای مخصوصی که برای این کار طراحی شده، فریز شوند. این امر موجب کاهش عرضه و افزایش تقاضا برای این توکن می‌شود.

انواع روش‌ تحلیل ETH

به‌طور کلی با استفاده از تحلیل بنیادی و تکنیکال می‌توان تحلیل اتریوم را انجام داد. در این حالت شما باید اخبار و اطلاعات مختلف نظیر تغییراتی که در شبکه اعمال شده یا اخبار پیرامون این دارایی را بررسی کنید. این در حالی است که برای تحلیل تکنیکال شما صرفا از نمودار و روش‌های مختلفی مثل پرایس اکشن، هارمونیک، الیوت و ... استفاده می‌کنید؛ اینکه شما از کدام روش بهره می‌برید، بستگی به سلیقه شما دارد.

اگر علاقه‌ای به بررسی داده‌های آماری و اخبار ندارید، به شما توصیه می‌کنیم برای خرید اتریوم از تحلیل تکنیکال استفاده کنید. برای این منظور کافی است در صرافی ارز دیجیتال والکس ثبت‌نام کنید یا به پلتفرم تریدینگ ویو مراجعه کنید و با استفاده از ابزارهای پیشرفته آن‌ها، روند حرکتی این توکن را بررسی کرده و فرصت‌های مناسب معاملاتی را شناسایی کنید.

[node:title]

جمع‌بندی

ETH یکی از دارایی‌های پرطرفدار در بازار کریپتوکارنسی‌هاست که اکثر فعالان حرفه‌ای، بخشی از سبد سرمایه خود را به آن اختصاص می‌دهند. در این مقاله سعی کردیم اهمیت آپدیت‌های انجام شده در شبکه این دارایی و تاثیر آن بر تحلیل اتریوم را بررسی کنیم.

به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند پس از به‌روزرسانی انجام شده، قیمت این دارایی، رشدی چشمگیر را تجربه می‌کند؛ اما شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار باید بر اساس اطلاعات خود اقدام به خرید و فروش این ارز دیجیتال کنید و صرفا بر اساس داده‌های درج شده در این مطلب، تصمیم‌گیری نکنید.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.