کدخبر :288357 پرینت
14 آذر 1402 - 11:06

قالیباف: بدون اینترنت پرسرعت نمی‌توان به جهش فناوری دست پیدا کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فیبرنوری و هوشمندسازی از موضوعات با اهمیت است و با چراغ نفتی نمی‌شود شهر تهران را روشن نگه داشت، بنابراین به برق و انرژی نیاز دارد و اولین بحث حوزه تحول، مسائل فناوری، دسترسی به اینترنت و سرعت آن است.

متن خبر

به‌ گزارش سیتنا، دکتر محمدباقر قالیباف شب گذشته (دوشنبه، 13 آذر ماه 1402) به مناسبت روز مجلس در برنامه گفت‌وگوی زنده تلویزیونی که از شبکه یک صداوسیما پخش شد، شرکت کرد و با مردم ایران سخن گفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس یازدهم و توجه ویژه آن به بودجه اشاره و بیان کرد: تمام تلاش خود را داشته ایم تا بودجه منضبط شده و کسری تراز نداشته باشد. وقتی حرف از رشد اقتصادی می زنیم، منظور بهره وری نیز است از این رو در حوزه بهره وری و مدیریت توجه ویژه داشتیم و در جریان بررسی احکام برنامه، 2.8 محل رشد از هشت درصد در بهره وری است از این رو یک دولت هوشمند و چابک با بهره وری درست می تواند موثر باشد.

وی موضوع فیبرنوری و هوشمندسازی را از دیگر موضوعات مهم برشمرد و ادامه داد: زمانی که با دوستان صحبت می کردیم، می گفتیم که با چراغ نفتی نمی شود شهر تهران را روشن نگه داشت، به برق و انرژی نیاز دارد؛ واقعاً اولین بحث در تحول در حوزه مسائل فناوری، دسترسی به اینترنت و سرعت آن است.  

رئیس قوه مقننه، افزود: ما در برنامه هفتم توسعه، برنامه ریزی کردیم که فیبرنوری را در کشور توسعه دهیم و در پایان برنامه به 20 میلیون پورت برسانیم، این موضوع در حوزه مصرف خانگی، تجاری و... است. این کار در دسترس ما است و پیش بینی کردیم در دو سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام دادند؛ طی روزهای گذشته توسط بخش خصوصی در چالوس با فیبرنوری، سرعت یک گیگابایت را تست کردیم، البته بیش از این هم می شود و این هیچ منافاتی با اینکه ما حتماً نیازمند حکمرانی دقیق در فضای مجازی هستیم، ندارد.

دکتر قالیباف در پاسخ به پرسش مجری در مورد رصد قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: از صدا و سیما برای رصد خوب این قانون تشکر می‌کنیم و دولت، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها تا آبان ماه باید صد درصد این کار انجام می‌دادند اما برخی از دستگاه ها متأسفانه از این کار عقب مانده‌اند و به طور حتم این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا این کار پیش برود، بیش از یک میلیون شغل از این طریق تأییدیه و مجوز گرفتند و کارشان را شروع کردند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.