کدخبر :285806 پرینت
12 مهر 1402 - 08:20

ثبت‌نام نهایی انتخابات الکترونیکی برگزار می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ثبت‌نام نهایی انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد، گفت: داوطلبان در مرحله ثبت‌نام نهایی انتخابات باید پرسشنامه‌ای را تکمیل کنند که امکان ویرایش آن وجود ندارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز ۱۱ اسفند سال جاری در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد. این انتخابات براساس قانون جدیدی که در مجلس بررسی و تصویب شد، برگزار خواهد شد و به همین دلیل برخی امور اجرایی انتخابات با دوره های پیشین تفاوت‌هایی خواهد داشت.

ثبت نام نهایی انتخابات الکترونیکی خواهد بود

ثبت‌نام نهایی از داوطلبان انتخابات از روز ۲۷ مهر تا سوم آبان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. در حال حاضر، مراجع شش‌گانه در حال بررسی اعتراض دوطلبانی هستند که مدارک آنها به تایید نرسیده است.

اسلامی در خصوص بررسی مدارک داوطلبان انتخابات خاطرنشان کرد: «اصلی‌ترین موضوع در این زمینه به مغایرت مدارک تحصیلی بازمی‌گردد که در حال رفع این مشکل هستیم. ثبت‌نام نهایی از روز ۲۷ مهر آغاز می‌شود و مراجع شش‌گانه تا ۲۶ مهر فرصت دارند پاسخ اعتراضات داوطلبان را بدهند. پس از  پایان این مرحله، اعلام خواهیم کرد چه تعداد از داوطلبان در مرحله اول تایید شده‌اند.»

وی با اشاره به اینکه برگزاری الکترونیکی ثبت‌نام نهایی انتخابات، گفت: البته قانون این اجازه را داده است تا حسب مورد، مراجعه حضوری هم داشته باشیم اما رویکرد ما برگزاری ثبت‌نام الکترونیکی است. در این مرحله داوطلبانی که مدارک آنها در پیش ثبت‌نام تایید شده و کد پیگیری دریافت کرده‌اند، باید پرسشنامه‌ای را تکمیل کنند. امکان ویرایش این پرسشنامه وجود ندارد بنابراین داوطلبان حتما باید با دقت آن را تکمیل کنند.»

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.