کدخبر :283637 پرینت
16 مرداد 1402 - 09:06

شارژ کردن خودروهای برقی با سیمان!

با کمک پیشرفتی جدید در زمینه ذخیره‌سازی انرژی، می‌توان خودروهای برقی را با «سیمان» شارژ کرد، چراکه این فناوری می‌تواند به کاهش وابستگی به منابع سوخت فسیلی و افزایش استفاده از انرژی تجدیدپذیر کمک کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از ایندیپندنت، دانشمندانی که این سیستم ذخیره‌ انرژی را ابداع کرده‌اند، معتقدند که نسل آینده این سیستم، با تبدیل خانه‌ها و جاده‌ها به باتری‌های بزرگ، می‌توانند تولید انرژی تجدیدپذیر را به طور چشمگیری افزایش دهند.

گروهی از پژوهشگران از موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و موسسه ویس (Wyss) در ایالات متحده، در پژوهشی نوشتند که ابرخازن‌های ساخته شده از سیمان، به روند گذار جهان به سوی انرژی پاک کمک می‌کند.

ادمیر ماسیچ، استاد دانشگاه MIT که در این پژوهش شرکت کرده است، این ماده را جذاب توصیف کرده و می‌گوید ترکیب سیمان، کربن سیاه (شبیه به پودر زغال) و آب باعث می‌شود که این ماده به نانوکامپوزیتی پیشرفته تبدیل شود.

بتن سیمان و کربن سیاه تنها به آب نیاز دارد و می‌تواند به عنوان یک جایگزین ارزان قیمت برای سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی در حال توسعه مورد استفاده قرار گیرد.

این سیستم‌ها می‌توانند در شالوده‌های بتنی خانه‌ها استفاده شوند و بدون هزینه اضافی، انرژی لازم برای یک روز کامل را تأمین کنند. حتی می‌توانند در جاده‌های بتنی نیز استفاده شوند تا خودروهای برقی را در حین حرکت بدون نیاز به تماس مجدد شارژ کنند.

احتمالاً در ابتدا، از این فناوری در خانه‌های دورافتاده و نقاطی که دسترسی به شبکه برق محدود است، استفاده خواهد شد. اما با پیشرفت و بهبود این فناوری، ممکن است در آینده نزدیک در بسیاری از ساختمان‌ها و جاده‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

از آنجا که سیمان یک ماده فراوان و در دسترس است، استفاده از آن به عنوان یک راه حل ارزان قیمت برای ذخیره‌سازی انرژی، می‌تواند مزایای قابل توجهی داشته باشد. همچنین، این فناوری می‌تواند به کاهش وابستگی به منابع سوخت فسیلی و افزایش استفاده از انرژی تجدیدپذیر کمک کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.