کدخبر :282364 پرینت
13 تیر 1402 - 15:03

رونمایی از فاز نخست اولین نرم افزار بومی هوشمند عملیات کانتینری کشور

مشاور شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در حوزه فناوری اطلاعات، گفت: در پی تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان و عدم فروش عموم نرم‌افزارهای کاربردی به شرکت‌های ایرانی، در راستای اقتصاد مقاومتی نرم افزار خدمات بندری پایانه های کانتینری (TOS)، توسط متخصصان کشورمان طراحی شد که فاز اول آن امروز به بهره‌برداری می‌رسد، لذا علاوه بر صرفه‌جویی چندین میلیون یورویی ارزی، در آینده امکان صادرات به سایر کشورها را خواهد داشت.

متن خبر

 دکتر هاشم حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون ارائه اقدامات حوزه فاوا و پیشرفت‌های شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در دومین همایش سالانه تشریح دستاوردهای این شرکت، گفت: شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا هر ساله رزمایشی در حوزه امنیت سایبری برگزار می کند تا زیرساخت های ICT این شرکت را بسنجد که امروز نتایج و دستاوردهای رزمایش اخیر را در این همایش ارائه خواهیم داد.

مشاور فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا افزود: در این همایش علاوه بر ارائه دستاوردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، فاز اول نرم افزار TOS نیز افتتاح خواهد شد. شرکت سینا به عنوان بزرگترین متولی خدمات بندری در کشور از سال های گذشته تلاش کرد که از یکی از سامانه های TOS دنیا استفاده نماید که به دلیل تحریم های ظالمانه هیچ کشوری حاضر به همکاری و فروش این نرم افزار به ایران نشد.

مشاور شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در حوزه فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: کشورهایی که این نرم افزار را در دنیا دارا هستند، علی رغم درخواست ما حاضر به فروش آن به ایران نشدند و ما نیز در نهایت برای طراحی و ساخت چنین نرم افزاری اقدام کردیم.

مشاور شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در حوزه فناوری اطلاعات، بیان کرد: شایان ذکر است که علی رغم ارتباط خوب ایران با بعضی از کشورهای خارجی این کشورها حاضر به فروش این نرم افزار به ایران نشدند.

حبیبی، اشاره کرد: ما امروز فاز اول نرم افزار TOS را افتتاح خواهیم کرد و طی حداقل دو سال آینده سامانه نرم افزاری که قابل رقابت با محصولات خارجی باشد را ارایه خواهیم کرد. این نرم افزار از لحاظ صرفه جویی ارزی چندین میلیون دلار صرفه جویی خواهد کرد و همچنین در نهایت می توانیم جزو صادرکنندگان آن به سایر کشورها باشیم.

وی، گفت: در ایران برنامه‌نویسان بسیار خوبی داریم ما به کمک آنها شروع به ساخت نرم افزاری کردیم که می تواند در راستای اقتصاد مقاومتی کمک شایانی به اقتصاد کشور بنماید.

مشاور شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در حوزه فناوری اطلاعات، در پایان گفت: نرم افزار TOS ترکیبی از هوش مصنوعی، پردازش تصویر و محاسبات دقیق ریاضی است که باید عملیات بندری را در کمترین زمان ممکن و با دقت بسیار زیاد انجام دهد و این سامانه یکی از مهم ترین سامانه های نرم افزاری در حوزه خدمات دریایی و بندری است که ان شاالله در سال های آینده کشورمان مجهز به این سامانه نرم افزاری داخلی خواهد شد.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.