کدخبر :280705 پرینت
31 اردیبهشت 1402 - 10:11

ضرورت همکاری استانداری‌ها و شهرداری‌ها برای تسهیل و تسریع اجرای پروژه‌های فیبرنوری شرکت مخابرات

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: همکاری و همراهی سازمان‌های خدماتی از جمله استانداری و شهرداری‌ها در جهت تسهیل و تسریع به موقع پروژه‌های توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و پروژه نجما نمونه موفقی از برنامه‌ریزی ملی بر اساس داشته‌ها، با هدف رسیدن به نتایج راهبردی است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهندس مجید سلطانی در آیین آغاز به کار عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابران ایران (نجما) در استان خراسان رضوی که ۳۰ اردبیهشت ماه ۱۴۰۲ با حضور، رئیس و اعضای هیئت مدیره، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، معاونان ستادی و مدیران منطقه ای و نمایندگان مجلس در مشهد برگزار شد، با تاکید بر اینکه اجرای نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران در راستای مهار تورم و رشد تولید است افزود : الزامات عملیاتی شدن شعار سال را کمک دستگاه ها به یکدیگر، پیگیری جدی تصمیمها، ثبات در سیاست ها و تصمیمات اقتصادی، ساختارسازی برای مشارکت مردم در اقتصاد و پذیرش اولویت شعار سال توسط دستگاه های مختلف برشمرد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران همکاری و همراهی سازمان های خدماتی از جمله استانداری و شهرداری ها را در جهت تسهیل و تسریع به موقع پروژه های توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات مهم دانست و اظهار داشت: پروژه نجما نمونه موفقی از برنامه ریزی ملی براساس داشته ها، با هدف رسیدن به نتایج راهبردی است.

وی با اشاره به وجود ثبات در سیاست ها و تصمیم های اقتصادی بیان کرد: سیاست ها باید علاوه بر پیوست های دیگر، پیوست اقتصادی نیز داشته باشدتا به نتایج درستی در آن دست یافت.

سلطانی، ضمن تاکید به انتخاب طرح نجما از بین ۱۲ سناریو، تصریح کرد: کار بسیار پیچیده و مهندسی با بررسی های دقیق صورت گرفته و این طرح انتخاب شده است تا بتوان در آینده این طرح زایش داشته باشد.

وی با اشاره به برای اجرای این پروژه در ۲۹ استان به سرمایه گذاری ۴۹ هزار میلیارد ریالی نیاز است گفت: بررسی اقتصادی ما به گونه ای بوده است که سرمایه گذاری در آن مثبت و رو به رشد باشد.

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی: اجرای پروژه نجما موجب توسعه کسب‌وکار هوشمند است

مهندس اروجی نیز در این مراسم اجرای طرح نجما را هم راستا با شاخص توسعه فاوا (IDI) سازمان ملل دانست و گفت: در صدد هستیم تا سهم پنج واحدی اقتصاد دیجیتال از اقتصاد کل را به ۱۰ واحد افزایش دهیم.

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی با اشاره به جایگاه استراتژیک استان به علت هم جواری با دو کشور افغانستان و ترکمنستان و همچنین زائرپذیری بالا به علت وجود حرم مطهر علی بن موسی الرضا (علیه السلام) بیان داشت: مخابرات منطقه خراسان رضوی تمامی همت خود را در جهت ارائه خدمات مخابراتی به بهترین نحو ممکن به زائر و مجاور دارد که رومینگ ۵۰ اپراتور جهان، برقراری شبکه نسل جدید NGN در کل استان، برقراری شبکه IMS در استان، ارائه سرویس به چهار استان، وجود ۵ مرکز موبایل و ۲۰۱۶ سایت همراه او و ..... همگی تاکید بر این همت دارند.

وی، با اشاره به اجرای فاز اول این پروژه در استان بیان کرد: در فاز اول، ۱۳ شهرستان استان با پوشش ۴۴۸ هزار مشترک و اجرای ۳۲۵ کیلومتر فیبر با سرمایه گذاری قریب به ۹۳۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

در پایان مراسم به یمن میلاد با سعادت حضرت معصومه (علیها سلام) و حضرت رضا (علیه السلام) تفاهم نامه این پروژه عظیم در سه شهرستان مشهد، کاشمر و سبزوار امضا شد. و مهندس اروجی از تمامی دست اندکاران از جمله: استانداران، نمایندگان، شهرداری ها، دستگاه های اجرایی که شرکت مخابرات را در راه اجرای پروژه یاری رساندند، تقدیر و تشکر نمود.

استاندار خراسان رضوی: موفقیت در عرصه اقتصادی، مستلزم ایجاد زیرساخت های قوی می باشد

نظری استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اجرای طرح های تحول در عرصه های مختلف به همراه دولت مردمی در استان بیان کرد: طرح های تحولی در بخش زیرساخت در قالب پنج فصل انرژی، حمل و نقل، نفاوری اطلاعات، توسعه شهر و روستا و .... در قالب ۲۲ طرح تحولی کاملا معین و مشخص در حال اجراست.

وی یکی از طرح های تحول را تحول در شبکه ملی اطلاعات در استان برشمرد و گفت: این طرح ایجاد یک جهش جدی در خدمت رسانی به مردم استان می باشد.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: کمبود در منابع مالی نباید مانع حرکت شود و ما میتوانیم با مولد سازی این حرکت های تحول آفرین را ادامه دهیم.

وی ضمن تاکید به همکاری دستگاه ها در جهت خدمت رسانی به مردم استان، خطاب به مدیران شرکت مخابرات ایران افزود: هیچ مانعی برای سرعت کار شما وجود نخواهد داشت و استان آمادگی کامل در جهت همکاری با اجرای این پروژه و رفع موانع آن را دارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.