کدخبر :280662 پرینت
30 اردیبهشت 1402 - 10:22

سلطانی: توسعه فیبرنوری از اولویت‌های شرکت مخابرات ایران است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: افزایش سرعت و کیفیت اینترنت نیازمند گسترش فیبرنوری است و توسعه این پروژه از اولویت‌های شرکت مخابرات ایران است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مجید سلطانی روز شنبه (30 اردیبهشت ماه) در دیدار با استاندار خراسان‌شمالی اظهار کرد: گرچه توسعه فیبرنوری از سال های گذشته در کشور اجرا شده اما روند آن کٌند بوده است.

وی افزود: نهضت جهادی توسعه فیبرنوری در تمامی مناطق کشور از سال گذشته آغاز شده تا با بهره برداری از آن شهروندان از اینترنت پر سرعت بهره مند شوند.

سلطانی با بیان اینکه پروژه فیبرنوری در دولت سیزدهم با جدیت دنبال می شود، گفت: جدای از نقشی که فیبرنوری در بهبود اینترنت ثابت دارد برای توسعه شبکه همراه و ایجاد تحول از نسل چهارم به نسل پنجم نیز ضروری است به سمت توسعه فیبرنوری در سطح تمام استان های کشور حرکت کنیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران یادآور شد: طرح توسعه فیبرنوری با هدف بهبود سرعت اینترنت به تمامی استان های کشور ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: این طرح از سال گذشته در حال اجرا است و هر دو هفته یکبار پروژه های مخابرات در استان ها افتتاح می شود.

تاکید بر تقویت اینترنت در مناطق روستایی

استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: گرچه اقدامات امیدبخشی در حوزه ارتباطات خراسان شمالی انجام شده اما همچنان نیازمند تقویت اینترنت در برخی مناطق روستایی هستیم.

محمدرضا حسین نژاد افزود: همچنین باید توسعه پوشش تلفن همراه در مناطق روستایی مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: خراسان شمالی از لحاظ بافت جمعیتی شرایط ویژه ای دارد به گونه ای که ۴۴ درصد از آن در نواحی روستایی سکونت دارند و این نکته بیانگر اهمیت و نقش روستا در اقتصاد استان است.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.