کدخبر :279764 پرینت
06 اردیبهشت 1402 - 09:13

سلطانی: نهضت جهادی فیبرنوری، نمونه‌ای از برنامه‌ریزی با هدف رسیدن به نتایج راهبردی است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: نهضت جهادی فیبرنوری، نمونه موفقی از برنامه‌ریزی ملی بر اساس داشته‌ها با هدف رسیدن به نتایج راهبردی است و پیاده‌سازی کارشناسانه این طرح، رونق صنعت ارتباطات را در پی خواهد داشت.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در آیین آغاز به کار عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران (نجما) در استان اصفهان که سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با حضور جمعی از مدیران ارشد، هیات مدیره، معاونین ستادی و مدیران منطقه مخابرات اصفهان در بخش های مختلف برگزار شد، مجید سلطانی در سخنانی با اشاره به اینکه رسالت حوزه ارتباطی کشور، کاهش شکاف دیجیتال و رونق ارتباطات نسل جدید است، اظهارداشت: در سراسر جهان حمایت‌های جدی حاکمیتی از توسعه زیرساخت‌های مخابراتی وجود دارد و در این زمینه نیازمند توجه ویژه و جدی از سوی نمایندگان مجلس و نیز مجموعه‌های حاکمیتی هستیم.

سلطانی با تشریح اهمیت طرح نجما عنوان کرد: ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی هزینه‌بر و زمان به سود رسیدن آن‌ها نیز زمان‌بر است، به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های خصوصی توانمند، علاقه به سرمایه گذاری در این حوزه ندارند که این امر نیازمند توجه ویژه دولت و دستگاه‌های اجرایی است.

وی اجرای طرح نجما را طرحی مهندسی و مطالعه شده عنوان کرد و نسبت به اجرای کامل اهداف آن در استان مهم اصفهان و به مرور در دیگر مناطق کشور تاکیدکرد.

سلطانی گفت: اجرای چنین طرح عظیمی در کشور موجب رونق شرکت‌های تکنولوژی و اشتغال‌زایی خواهد شد که موجب رشد تولید و تحقق شعارسال است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، خاطرنشان کرد: همچنین برای توسعه شبکه همراه و ایجاد تحول از نسل چهارم به نسل پنجم ضروریست به سمت توسعه فیبرنوری در کشور و استان حرکت کنیم.

سلطانی تاکید کرد: با وجود مشکلات عدیده‌ای که صنعت مخابرات با آن روبه‌رو است، اما ما در قالب طرحی جهادی در حال توسعه زیرساخت‌های فیبرنوری هستیم و امیدواریم دولت نیز با همراهی و همکاری ما را در ارائه خدمات به مردم عزیز همراهی کند.

وی گفت: شرکت مخابرات ایران با تمام توان به سمت تحول دیجیتال در حال حرکت است و در این مسیر برنامه های نهضت جهادی توسعه فیبرنوری را عملیاتی خواهد کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری امسال را مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند که تحقق آن الزاماتی دارد و ما هم به عنوان مجریان صحبت های ایشان وظایفی داریم، بنابراین طرح نجما مصداق کامل این طرح ملی است که با هماهنگی و همدلی و همکاری بین دستگاه ها می تواند پروژه ای بزرگ را پیش ببرد.

سلطانی با بیان اینکه ثبات در سیاست ها و تصمیم های اقتصادی در صنعت فناوری اطلاعات کشور بسیار مهم است، گفت: اثر توسعه زیرساخت فیبرنوری مستقیما در رشد اقتصادی اثر گذار خواهد بود.

وی افزود: وقتی ما سراغ پروژه های بزرگ در کشور میرویم این حتما منجر به رشد تولید خواهد شد که یکی از نتایج تولید مهار تورم خواهد بود.

سلطانی خاطرنشان کرد: شرکت های توانمند طرح های توسعه ای خودشان را بر اساس مدل اقتصادی صحیح باید طرح ریزی کنند چون در غیر این صورت سرمایه های کشور به هدر خواهد رفت که در بحث نجما دقیقا این روند اجرایی شده و با پیگیری جدی تصمیم ها به نتایج راهبردی مورد نظر در سطح استان تا پایان سال ۱۴۰۳ خواهیم رسید.

مدیرمخابرات منطقه اصفهان: با افتتاح طرح نجما، بالغ بر‌ صدوپنجاه هزار ‌سرویس مبتنی بر فیبرنوری به مشتریان واگذار خواهد شد

مهندس قربانی نیز در این مراسم گفت: در راستای توسعه دسترسی کاربران اینترنت به سرعت بیشتر این طرح انجام شده و استان اصفهان از سال ۱۳۹۵ در لایه دسترسی این حرکت را شروع کردیم و امیدواریم در دو سال آینده ۱۵۰ هزار دسترسی فیبرنوری ایجاد کنیم.

مدیرمخابرات منطقه اصفهان افزود: امروز شاهد یک اتفاق بزرگ در عرصه فیبرنوری در استان هستیم و امیدواریم در راستای تحقق شعار سال کمک کار مردم باشیم.

قربانی گفت: امروزه با پیشرفت روزافزون فناوری در جوامع انسانی، نیاز به اینترنت با سرعت بالا و پایداری مناسب امری اجتناب ناپذیر است که فناوریهای قدیمی همچون ADSL و VDSL به دلیل پایین بودن کیفیت و سرعت اینترنت (که ناشی از ذات ارتباط بر بستر سیم مسی و نیز فاصله مشترک تا مرکز مخابرات است) پاسخگوی نیازهای متنوع کاربران نیست.

وی افزود: بر این اساس از سال ۱۴۰۱ طرح “نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران“، (نجما) را در دستور کار خود قرارداد و استان اصفهان بعنوان پیشرو در استفاده از این فناوری مکلف شد تا انتهای سال ۱۴۰۳‌ نسبت به اجرای شبکه و دایری سرویس مبتنی بر فیبرنوری اقدام نماید.

قربانی افزود: دنیا به سمت فیبرنوری در حال گذر است و در ده سال آینده از سیم مسی عبور خواهیم کرد چون پاسخگوی نیاز مردم نیست. پروژه نجما در اصفهان قرار است تا دو سال آینده ۱۵۰ هزار پورت ایجاد کنیم که در این پروژه باید شاخص های مخابراتی افزایش پیدا کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی : توسعه فیبرنوری سهم مهمی درتوسعه اقتصاد کشور دارد

نمایندگان استان اصفهان درمجلس شورای اسلامی در آیین آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبرنوری (نجما) ضمن تشریح ضرورت توسعه فیبرنوری درتوسعه اقتصاد کشور بر حمایت همه جانبه خود از شرکت مخابرات ایران به عنوان رکن اصلی توسعه ارتباطی و کسب وکار تاکید کردند.

دکتر محمد صالحی، نماینده مردم (فریدن/ فریدونشهر) در مجلس: حوزه ارتباطات یکی از ارکان مهم کسب وکار امروزی است

نماینده مردم فریدن/ فریدونشهر در مجلس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه حوزه ارتباطات یکی از ارکان مهم کسب وکار امروزی است، افزود : با گسترش فیبر نوری ، ارتباطات در منطقه تسهیل و موجب توسعه بیشتر در همه زمینه ها در کشور خواهد شد.

وی با بابیان اینکه امیدواریم این طرح با همت بلند مخابرات هر چه زودتر به نتیجه برسد، افزود: هم افزایی عملیاتی با استفاده از نقش آفرینی مردم در اقتصاد فناوری اطلاعات و لحاظ نمودن سیاستگذاری های نهادهای بالادستی موجب تحقق توسعه در فناوری و توسعه کسب وکار به معنی واقعی کلمه می شود.

وی با تاکید بر اینکه گسترش فیبرنوری موجب توسعه و ارتقای زیرساخت‌های شبکه‌ی ارتباطات کشور شده و رشد کسب و کار ها و رونق اقتصادی را به همراه دارد. از شرکت مخابرات خواست برای مناطق غرب و مناطق عشایری بحث توسعه مخابراتی ویژه تر دیده شود.

الهام آزاد، نماینده مجلس حوزه انتخابیه نائین و خور و بیابانک: با همکاری و همدلی و هم افزایی همگان توسعه ارتباطی استان محقق خواهد شد

الهام آزاد نماینده مجلس حوزه انتخابیه نائین و خور و بیابانک نیز در این مراسم با اشاره به اینکه رونق توسعه و نوسازی زیرساخت شبکه‌های مخابراتی با توسعه فیبرنوری در استان می تواند حیاتی باشد، گفت: بازتاب کلی این توسعه در ابعاد مختلف زندگی تک تک افراد، اشتغال زایی، رونق یافتن کسب و کارهای هزاران شغل مرتبط و ارائه خدمات بهتر به مردم خواهد شد.

وی افزود: این امر مهم قطعا مستلزم این است که همه دستگاه های مرتبط با تمام توان و همت جهادی همکاری کنند تا دو سال آینده این مهم محقق شود.

نماینده مجلس حوزه انتخابیه نائین و خور و بیابانک اظهار داشت: امیدواریم حتی این طرح در روستاهای دور افتاده نظیر خور و بیابانک هم اجرا شود و با همکاری و همدلی و هم افزایی همگان محقق خواهد شد.

محمدتقی نقد علی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس: اینترنت قوت غالب مردم شده است

نقد علی نماینده خمینی شهر در این همایش با تاکید بر اینکه اینترنت قوت غالب مردم شده وعرصه قانون گذاری را هم تحت تاثیر قرار داده است، گفت: بحث گسترش فیبرنوری که امروز با این عنوان تشکیل شده بنا دارد که با همه گیر شدن این توسعه تمامی مسایل و موانع عرصه اینترنتی را در حوزه ارتباطات بر طرف خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت باید دراین عرصه ورود کند و در زمینه سرمایه گذاری های لازم در این عرصه هم قطعا کمک خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید رونق اقتصادی را مردم در واقعیت بینند اظهارداشت: کشور ما در زمینه بانکداری الکترونیکی و حوزه های آی تی رشد داشته و توسعه فیبرنوری سهم مهمی درتوسعه اقتصاد کشو ر دارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.