کدخبر :278173 پرینت
16 اسفند 1401 - 13:00

ببینید| رونمایی از یک سامانه برای تامین مالی پیمانکاران

سخنگوی اقتصادی دولت، از راه اندازی سامانه فکتورینگ به منظور تامین مالی پیمانکاران خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سید احسان خاندوزی در نشست خبری هفتگی با نمایندگان رسانه ها، گفت: مشارکت مردم در بهره‌برداری از معادن طلا و معدن مس سونگون در همین روزهای پایانی امسال محقق خواهد شد و سامانه فکتورینگ در اول هفته آینده رونمایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در سایر مولفه‌های مرتبط با بخش حقیقی اقتصاد، جهش‌های کم نظیری را شاهد بودیم، ادامه داد: از جمله رشد مثبت ۳.۹ درصدی تشکیل سرمایه ثابت ناخالص که در دوره مشابه سال قبل منفی ۶.۴ درصد بود؛ کاهش نرخ بیکاری به ۸.۲ درصد و صادرات غیرنفتی ۱۱ ماهه ۴۸.۸ میلیارد دلاری که رشد ۱۲ درصدی داشته است.

سخنگوی اقتصادی دولت یادآور شد: در حوزه پروژه‌های کلیدی نیز شاهد بهره‌برداری از پروژه های بزرگی بودیم که سالها در کشور معطل مانده بود؛ امسال چهار ابرپروژه آبی در کشورمان که بحران آب به یک دغدغه ملی تبدیل شده، به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در حوزه سیاست‌های پولی نیز اقدامات دولت چشمگیر و موثر بوده است که از جمله می‌توان به کنترل مقداری ترازنامه بانکی و کاهش رشد نقدینگی اشاره کرد که براساس آمار مقدماتی بانک مرکزی، نرخ رشد نقدینگی در پایان بهمن ماه از ۳۹ درصد به ۳۲ درصد کاهش یافته است.

خاندوزی ادامه داد: ضمن اینکه دولت با رشد ۶۰ درصدی درآمدهای بودجه‌ای تا پایان ۱۱ ماهه و ۵۵ درصدی هزینه‌ها، توانست فاصله هزینه و درآمد را به حداقل برساند.

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه همه موارد مذکور نماینده بخشی از رشد بخش حقیقی اقتصاد بودند که تنها در یکسال و نیم دولت سیزدهم محقق شد، گفت: پرداختن به نارسایی‌ها و نقد آنها، نباید موجب نادیده گرفتن پیشرفت‌ها و نقاط قوت‌ها شود.

وی همچنین افزود: در حوزه ریلی و ترانزیت پنج پروژه بزرگ با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلار از منابع غیربودجه‌ای تامین مالی شد. در نفت و گاز ۱۶ پروژه پالایشگاهی، پتروپالایشگاهی و پتروشیمی با ۳۰ میلیارد دلار منابع غیربودجه‌ای تامین مالی و سرمایه‌گذاری شد.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.