کدخبر :275183 پرینت
22 آذر 1401 - 12:18

وزیر کار: سامانه شبکه ملی اعتبار برای کالابرگ الکترونیک ایجاد شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت نمونه و آزمایشی در برخی استان‌ها اجرا شده است که قبل از پرداخت یارانه به مردم، یارانه آنها به یک حساب پشتیبان یا کالابرگ واریز می‌شود و کسانی که احساس می‌کنند به جای یارانه نقدی باید کالا دریافت کنند، قبل از موعد یارانه می‌توانند از طریق آن حساب پشتیبان به ۱۱ قلم کالای اساسی موردنیاز خود را دریافت کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سید صولت مرتضوی در جمع خبرنگاران در حاشیه آیین بزرگداشت از پژوهشگران اظهار داشت: سامانه شبکه ملی اعتبار برای کالابرگ الکترونیک ایجاد شده است و طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت نمونه و آزمایشی در برخی استان‌ها اجرا شده است که قبل از پرداخت یارانه به مردم، یارانه آنها به یک حساب پشتیبان یا کالابرگ واریز می‌شود و کسانی که احساس می‌کنند به جای یارانه نقدی باید کالا دریافت کنند، قبل از موعد یارانه می‌توانند از طریق آن حساب پشتیبان به ۱۱ قلم کالای اساسی موردنیاز خود را دریافت کنند.

مبالغ موردنیاز برای تهیه اقلام اساسی از طریق شبکه پشتیبان اعتباری تأمین می‌شود و اگر سرپرست خانوار تحت هر شرایطی احساس کرد نیاز به پول نقد دارد، می‌توانند از یارانه نقدی در موعد مقرر استفاده کند، بنابراین استفاده از کالابرگ الکترونیکی و یا یارانه نقدی اختیاری است.

مرتضوی تاکید کرد: پس از اجرای آزمایشی مرحله استانی کالابرگ، موارد مورد ارزیابی قرار می گیرد و سپس به مرحله اجرا می رسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جاماندگان سهام عدالت بهزیستی، گفت: کسانی که جا مانده‌اند یا حقی از آنان ضایع شده است، می‌توانند به دستگاه‌های مرتبط مراجعه کنند.

گفتنی است؛ استفاده از اعتبار کالا برگ الکترونیکی از طریق همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار، امکان‌پذیر خواهد بود و ۱۱ گروه کالایی مشخص شده است و افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام شده، خرید خود را انجام دهند. براساس این طرح، خانوارها می‌توانند به اعتبار یارانه یک ماه زودتر کالاهای اساسی را خریداری کنند در غیر این صورت می توانند یارانه را دریافت کنند. یارانه نقدی حذف نمی‌شود و استفاده از کالابرگ الکترونیکی کاملاً اختیاری است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.