کدخبر :266663 پرینت
11 اسفند 1400 - 11:23

طرح صیانت برابر با وجود انحصار دولتی است

مدیرعامل اپلیکیشن دیوار گفت: با طرح صیانت بستری برای ایجاد و توسعه انحصار دولتی فراهم می‌شود. یعنی اجرای این طرح زمینه به وجود آمدن انحصار دولتی را فراهم کرده و فکر می‌کنم همین موضوع باعث متضرر شدن کسب و کارهای داخلی می‌شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، گرچه هنوز جزئیات طرح صیانت به تصویب نرسیده است، کاربران و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی بروز اختلالاتی مثل کاهش سرعت اینرتنت را تایید می‌کنند.

اشکان آرمندهی، مدیرعامل اپلیکیشن «دیوار» می‌گوید: «در سایت و اپلیکیشن این سرویس اختلالی به وجود نیامده اما این افت محسوس سرعت و کیفیت عملکرد این پلتفرم داخلی را نیز تحت تاثیر قرار داده است. تاثیر کاهش سرعت اینترنت در این سطح بیشتر روی سرویس‌های خارجی نشان و نمود داشته است».

وی ادامه می‌دهد: «سرورها و دیتاسنترهای سرویس‌های ما در داخل کشور قرار دارد و کاهش سرعت اینترنت در روزهای اخیر تاثیر خیلی زیادی بر آن‌ها نداشته است. با این وجود، هرچند در سرویس و محصول دیوار دچار مشکل نشدیم اما با توجه به این که خودمان مصرف‌کننده سرویس‌های خارجی، مثلا در گوگل یا سرویس‌های مارکتینگ و سایر ابزارها، هستیم طبیعتا کیفیت عملکرد بخش‌های مختلف کارمان کاهش پیدا می‌کند».

با مطرح شدن ایده صیانت از فضای مجازی نگرانی‌های مختلفی در جامعه به وجود آمده است؛ نگرانی از زمین خوردن کسب و کارهای اینترنتی کوچک و بزرگ، به خطر افتادن امنیت کاربران، بروز اختلال در عملکرد پلتفرم‌ها و... از جمله دغدغه‌های افراد در این روزها است. اما آرمندهی اصلی‌ترین نگرانی را ایجاد ناامیدی در جامعه می‌داند: «بزرگ‌ترین نگرانی ما در این حوزه، نگرانی درباره بیزینس و کسب و کار نیست. نگرانی اصلی بذر ناامیدی است که در جامعه کاشته می‌شود. با وجود چنین طرح‌هایی بذر عدم امید به یک آینده درخشان در جامعه کاشته می‌شود. در حال حاضر که به اندازه کافی مسائل و مشکلات وجود دارد که باعث می‌شود آدم‌‎ها به‌طور بالقوه به مهاجرت و نماندن در کشور فکر کنند».

آرمندهی ادامه می‌دهد: «من فکر می‌کنم بزرگ‌ترین آسیب و ضربه اجرایی شدن این طرح آسیب به نیروی انسانی است و علت مخالفت ما با این طرح هم همین است. در حال حاضر جامعه ما با مشکلات اقتصادی، تحریم، نوسانات قیمت ارز و... روبه‌رو است و مردم با این مسائل درگیر هستند و به نظر من دلیلی ندارد که با این طرح‌ها بخواهیم دلمشغولی و دغدغه تازه‌ای ایجاد کنیم. با ایجاد این نگرانی‌های تازه حتی افرادی را که با وجود این مشکلات و درک آن‌ها، همچنان مانده‌اند، در حال خدمت هستند و برای ساخت و آبادانی این کشور تلاش می‌کنند، به مهاجرت وادار می‌کنیم. بنابراین، این که با این تصمیمات گرد ناامیدی در جامعه را با شدت و سرعت بیشتر پخش کنیم، برایمان هیچ آورده‌ای نخواهد داشت».

مدیرعامل دیوار در ادامه به مهم‌ترین پیامد اجرایی شدن طرح صیانت از فضای مجازی اشاره کرده و آن را به ضرر کسب و کارهای داخلی می‌داند: «با طرح صیانت بستری برای ایجاد و توسعه انحصار دولتی فراهم می‌شود. یعنی اجرای طرح صیانت زمینه به وجود آمدن انحصار دولتی را فراهم کرده و فکر می‌کنم همین موضوع باعث متضرر شدن کسب و کارهای داخلی می‌شود. چون زمانی که انحصار به وجود بیاید به نفع هیچکس نیست. ما طرح صیانت را برابر با وجود انحصار دولتی می‌بینیم و هیچ نوع انحصاری، اعم از دولتی و غیر دولتی، به هیچ عنوان به نفع و در راستای حمایت از کسب و کارهای داخلی نیست».

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.