کدخبر :255752 پرینت
06 فروردین 1400 - 21:56

الزام مردم به ثبت اطلاعات واحد مسکونی در سامانه ملی املاک و اسکان از ۱۹ فروردین ماه (+فیلم)

وزیر راه و شهرسازی، گفت: از ۱۹ فروردین ماه مردم مکلف به ثبت اطلاعات واحد مسکونی شان در سامانه ملی املاک و اسکان هستند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، محمد اسلامی اظهار داشت: سال گذشته اطلاعات 1.3 میلیون واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی ارسال و با هدف کنترل قیمت مسکن، سامانه ملی املاک و اسکان راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: در اجرای قانون جدید مجلس، از 19 فروردین هر ایرانی دارای واحد مسکونی، مکلف است با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی اطلاعات خود را وارد کند و با شناسایی واحدهای مسکونی خالی، این واحدها مکلف می‌شوند یا اجاره داده شوند یا به فروش برسند.

وی ادامه داد: این اقدام موجب توسعه عرضه مسکن و کاهش تلاطمات این بازار خواهد شد، ضمن اینکه با مالیات سنگینی که بر خانه‌های خالی وضع می‌شود، پول‌های سرمایه گذاری و سوداگری از بازار مسکن فاصله می‌گیرد و فقط پول‌های متقاضیان واقعی و مصرف کنندگان در بازار باقی خواهد ماند.

گفتنی است؛ سامانه ملی املاک و اسکان در آدرس https://amlak.mrud.ir قابل دسترسی است.

در صورت ثبت نکردن یا ثبت اشتباه، واحد مزبور مشمول جرایم مالیاتی خواهد شد

محمود محمود‌زاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهر‌سازی، گفت: از ۱۹ فروردین همه سرپرستان خانوار موظف به ثبت محل سکونت خود با درج شخصی یا استیجاری بودن آن در سامانه «کد یکتا» هستند.

وی ادامه داد: در صورت ثبت نکردن یا ثبت اشتباه اطلاعات خانوار، واحد مزبور به عنوان واحد خالی مشمول جرایم مالیاتی خواهد شد.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.