با شناسایی و ارایهی خدمات مورد نیاز مردم، اقتصاد نوآوری و کارآفرینی توسعه مییابد/ حاکمیت به دنبال ارایهی خدمت ارزان به بیشترین مردم و طبقات پایین جامعه است
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بر اهمیت ایجاد و حفظ اعتماد برای ارایه خدمات مجازی به مردم در جامعه تاکید کرد.
به گزارش سیتنا، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در بازدید از هلدینگ دفاتر پیشخوان دولت، افزود: اعتماد پایه فعالیت شرکت های خدماتی در حوزه فضای مجازی است و برای توسعه اقتصاد خدماتی در کشور باید این شرکت ها بتوانند امنیت، حریم خصوصی، پایداری و منافع افراد را حفظ کنند.
وی با اشاره به این که امنیت در اولویت نخست اهمیت قرار داشته و پایداری و خدمت مبتنی بر مصلحت عامه در اولویت های بعدی است، گفت: در حال حاضر روند اقتصاد دنیا به سمت اقتصاد خدماتی و رسیدن به سطح 70 درصد اقتصاد است و ما نیز معتقدیم در کشور باید بخش خدمات توسط بخش خصوصی توسعه یابد و اگر این مهم اتفاق بیفتد ما در جامعه شاهد شفافیت بیشتر در تمامی سطوح حاکمیتی خواهیم بود.
دکتر فیروزآبادی تاکید کرد: توسعه اقتصاد خدماتی از اهداف و الزامات عصر ماست که البته باید مبتنی بر نوآوری و ارایه خدمات همگرا باشد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور تصریح کرد: اگر خدمات مورد نیاز مردم شناسایی و ارایه شود، اقتصاد نوآوری و کارآفرینی در کشور توسعه خواهد یافت که این مهم در کشور ایجاد اشتغال خواهد کرد. همچنین به دلیل چند رشته ای و پیچیدگی خدمات با ظهور فضای مجازی باید خوشه های همگرا تشخیص داده شده و خدمات متناسب با عصر جدید ارایه شود.
وی با تاکید بر ایجاد و حفظ اعتماد و توسعه هوشمند و هدفمند، افزود: حاکمیت به دنبال ارایه خدمت ارزان به بیشترین جمعیت و طبقات پایین جامعه است و شورای عالی فضای مجازی کشور به عنوان سیاست گذار کلان این حوزه بر این مهم تاکید دارد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید