کدخبر :233084 پرینت
09 شهریور 1398 - 18:21

مشکل بزرگ پرسپولیس کالدرون

پرسپولیس در دیدار برابر تراکتور سازی یک مشکل اساسی و جدی داشت که اگر کالدرون فکری به حال آن نکند قهرمانی را از سرخ پوشان خواهد گرفت.

متن خبر

به گزارش شفقنا، پرسپولیس در حساس ترین دیدار هفته دوم رقابت های لیگ برتر در تبریز به مصاف سرخ پوشان رفت.

پرسپولیس با هدایت برانکو هیچ وقت برابر تراکتور سازی تن به شکست نداد. این تیم در بازی برگشت فصل قبل هم که در تبریز برگزار شد به مراتب بهتر از تراکتور بازی کرد و یک مساوی هم به دست آورد.

اما تیم کالدرون نه تنها به شکست ناپذیریی دوران برانکو برابر تراکتور پایان داد بلکه بازی ضعیفی را هم به نمایش گذاشت. سرخ پوشان در این دیدار با یک گل تن به شکست دادند تا از همین ابتدا از صدر جدول رده بندی فاصله گیرند.

دلیل اصلی که برانکو برای شایستگی تیمش برای کسب عنوان قهرمانی در فصل قبل معرفی کرد این بود که پرسپولیس برابر هیچ کدام از مدعیان کسب عنوان قهرمانی تن به شکست نداد اما در فصل جاری در همین ابتدا برای یک مدعی بازی را واگذار کرد.

پرسپولیس در آخرین دقیقه نیمه نخست گل دریافت کرد. با وجود آنکه سرخ پوشان یک نیمه فرصت برای جبران داشتند اما نتوانستند گل تساوی را به ثمر رسانند و در نهایت با یک گل تن به شکست دادند.

تیم کالدرون یک مشکل بزرگ دارد و آن ناتوانی در خلق موقعیت گلزنی است.سرخ پوشان به یک هافبک بازیساز زیرک و باهوش در میانه میدان خود نیاز دارند که تیم را در موقعیت گلزنی قرار داد.

در یکی دو فصل اخیر چنین وظیفه ای را سروش رفیعی و بشار رسن برعهده داشتند اما سروش به راحتی از سرخ پوشان جدا شد و بشار هم که فعلا آماده و سرحال نیست.

پرسپولیس برنامه خاصی در دیدار برابر تراکتور سازی برای رسیدن به گل نداشت. کالدرون تغییرات عجیبی در ترکیب تیمش داده است و از عالیشاه در پست عجیب هافبک دفاعی بهره می گیرد و روی اشتباه او بود که حاج صفی هم در موقعیت گلزنی قرار گرفت و توانست تک گل بازی را به ثمر رساند.

تصور کنید اگر به جای عالیشاه یک هافبک دفاعی مثل کامیابی نیا در آن صحنه برابر حاج صفی قرار می گرفت. ایا به این بازیکن اجازه می داد که به راحتی توپ را برباید و دروازه بیرانوند را باز کند؟

پرسپولیس اگر می خواهد که شانس بالایی برای کسب عنوان قهرمانی داشته باشد باید یک هافبک طراح و بازیساز در میانه میدان داشته باشد. وحید امیری و مهدی ترابی بازیکنان بسیار خوبی هستند اما آنها توان بازیسازی ندارند و بیشتر خود آنها باید در موقعیت گل قرار گیرند.

نبود یک هافبک طراح و بازیساز و البته با اعتماد به نفس بالا در میانه میدان پرسپولیس به شدت احساس می شود؛ هافبکی مانند مسعود شجاعی که برتری را به تراکتور در میانه میدان داد و به راحتی توپ را می گرفت و آن را در میدان پخش می کرد این درحالی بود که در پرسپولیس سد جلال و شجاع با ارسال های بی هدف و چشم بسته به دنبال بازیسازی بودند که البته این تاکتیک جواب نداد و تیم کالدرون بازنده این دیدار حساس شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.