کدخبر :203168 پرینت
23 شهریور 1396 - 10:44

موفقیت ورزشی خود را از روی طول انگشت‌های دست پیش‌بینی کنید

طول انگشت‌های دست شما چقدر است؟ آیا تفاوت نسبت طول انگشت‌ها می‌تواند معنای خاصی داشته باشد؟ از قرار معلوم بر اساس همین تفاوت‌ها شاید بتوان توانایی بدنی افراد را در ورزش‌ها و فعالیت‌های جسمانی پیش‌بینی کرد.

متن خبر

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا زندگی، نسبت انگشت دوم به انگشت چهارم اتفاقی است که در طول رشد اولیه جنین مشخص می‌شود، یعنی در همان اولین ثانیه‌های سه ماهه اول بارداری. این نسبت متأثر از آندروژن و تستوسترون در رحم است. به گونه‌‌ای که هرچه این نسبت کمتر باشد میزان ترشح آندروژن بیشتر است و میزان ترشح هورمون تستوسترون با طول انگشت چهارم یا حلقه در ارتباط است، یعنی هرچه این هورمون در جنین بیشتر تولید شود انگشت حلقه بلندتر می‌شود و بنابراین نسبت بین دو انگشت دوم و چهارم پایین تر می‌آید.

معمولاً این نسبت در مردان پایین‌تر است، یعنی انگشت حلقه مردان از انگشت اشاره بلندتر است و در زنان اندازه این دو انگشت معمولاً برابر است. همچنین این نسبت با افزایش سن تغییری نمی‌کند.

در مورد ارتباط این نسبت و ورزش باید گفت که به طور کلی کسانی که این نسبت در آنها پایین تر است؛ یعنی انگشت حلقه آنها بلندتر از انگشت اشاره آنها است، احتمالاً عملکرد بهتری در انواع مختلفی از ورزش ها و توانایی های جسمانی دارند.

این موضوع اولین بار در مطالعه ای مفصل در مورد بازیکنان انگلیسی فوتبال حرفه ای (ساکر) تأیید شد. دو محقق در سال 2001 نشان دادند بازیکنان فوتبال حرفه ای از کسانی که ورزشکار نیستند نسبت پایین تری در اندازه انگشت دوم به چهارم دارند.

با اینکه تفاوت قابل ملاحظه ای در مورد فعالیت های متفاوت وجود دارد تحقیقات بعدی نشان داد افرادی که نسبت انگشت دوم به چهارم‌شان پایین تر است در این ورزش ها بهتر بازی می کنند: فوتبال آمریکایی، بسکتبال، شمشیربازی، هندبال، کبدی، قایقرانی، راگبی، دویدن، اسکی مارپیچ کوچک، کشتی سومو، موج سواری، شنا، تنیس و والیبال.

با اینکه رابطه میان نسبت این دو انگشت و عملکرد ورزشی در مردان قوی تر از زنان است اما این رابطه در زنان هم نمونه های جالبی داشته است. برای مثال، می توان به عملکرد بهتر زنان با نسبت پایین تر اندازه انگشت ها در در رقابت های قایقرانی استرالیا در سال 2015 اشاره کرد.

اما چرا نسبت کمتر طول انگشت ها ورزشکاران بهتری می سازد؟ این اتفاق بیش از آنکه به خود اندازه این نسبت مرتبط باشد به تستوسترون دوران جنینی ربط دارد که بر رشد بدن و مغز اثرگذار است.

کسانی که این نسبت در دستانشان پایین تر است توانایی بصری- فضایی و شناختی بهتری دارند چون نیمکره راست مغزشان رشد بهتری داشته است.

تناسب اندام مؤلفه مهم موفقیت در بسیاری از ورزش ها است و ارتباط مطلوب میان نسبت انگشت های دوم و چهارم و استقامت قلبی عروقی و قدرت عضلانی در مردها دیده شده است. در یک کلام باید گفت موفقیت ورزشی در دستان شما است!

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.