کدخبر :197261 پرینت
17 اسفند 1395 - 11:41

انتقاد وزیر ارتباطات از عملکرد ناموفق اپراتور فیبرنوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بار دیگر به انتقاد تلویحی از عملکرد اپراتور فیبرنوری پرداخت.

متن خبر

به گزارش سیتنا، محمود واعظی در پاسخ به سوال ایسنا درباره آخرین وضعیت اپراتور چهارم ارتباطی، اظهار کرد: متاسفانه طبق آنچه در پروانه اپراتور چهارم مورد اشاره قرار گرفته، شرکت ایرانیان نت تاکنون موفق نبوده است.

وی در ادامه به بررسی دلایل ناکامی اپراتور فیبر نوری در تحقق وظایفش، گفت: افرادی که این پروانه را گرفتند، فکر نمی‌کردند برای ایجاد شبکه فیبر نوری در کشور چنین سرمایه‌گذاری عظیمی لازم باشد. سرمایه اجرای این طرح در داخل کشور برای شرکت مربوطه وجود نداشت و در دوره تحریم هم این امکان نبود که اپراتور چهارم بتواند از حضور سرمایه‌گذاران خارجی بهره بگیرد.  

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که ایرانیان نت پس از پایان تحریم‌ها مذاکراتی را در خصوص جذب سرمایه‌گذار خارجی انجام داده، عنوان کرد: اکنون حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد مذاکرات این شرکت با یک شریک خارجی انجام شده و ممکن است ظرف یک ماه آینده قراردادی بین آنها امضاء شود.

واعظی ادامه داد: براساس امضای این قرارداد هشت کلانشهر کشور تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار خواهند گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: پیشنهاد ما نیز برای اپراتور فیبر نوری این بوده است که برای ایجاد شبکه در سایر شهرها با شرکت‌های مختلف حوزه از جمله شرکت‌های FCP کار را دنبال کنیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

ان روز ها که این مجوز کاملا انحصاری ایرانیان نت صادر شد صا ایران و امثال ان که سالها از محل انحصار تلبس به نان و نوائی رسیده بودند این مجوز انحصاری را در دستان خود قبضه کرده و همان مدیرانی را که در صا ایران و ایزیران و ژرفنگر و..... نصحنه گردان چپاول تلبس بودند به مدیریت این شرکت گماشتند تا بتوانند سنگر جدیدی را برای ادامه چپاول بیت المال تدارک ببینند ولی با روی کار امدن دولت تدبیر امید از قدرت این این گروهک نفوذی کاسته شد و دیگر نا امید شده فرار را بر قرار ترجیح داده اند .
در واقع ایرانیان نت شش ماه بعد از استقرار دولت تدبر و امید کار را شروع کرده و متاسفانه زمان زیادی را از دست داه و جبران این زیان مرد کهن میخواهد و امید واریم خداوند مدیران فعلی را توفیقشان دهد تا بتوانند بخشی از این ریانها را جبران کنند.
گروهی سالها تجهیزات تلبس را به صورت تحمیلی به ده برابر قیمت به ملت میفروختند و از این راه به نان و نوائی رسیده بودند ولی دیگر رسوا شده بودند و ادامه چپاول برایشان کمی مشکل شده بود فلذا دنبال سنگری جدید برای ادامه چپاول بودند . مجوز انحصاری ایرانیان نت را به چنگ اورده و دور تا دور ان خیمه زدند تا شاید از این را فرجی حاصل کنند.توقعات انها انقدر بالا بود که در این مدت فقط توانستند سفر هایی خارجی برای خود فراهم کنند و امورات بگذرانند تا اینکه با روی کار امدن دولت تدبیر و امید نفوذ این گروه تضعیف شد و موقعیت خود را از دست داده و تدریجا حذف شدند.
مدیران جدید ایرانیان نت وقتی روی کار امدند که عمده فرصت مجوز بر باد رفته بود و هزینه های ا زیادی هم به شرکت تحمیل شده بود و حالا این شرکت باید تازه کار را از ابتدا در فضائی جدید و بدون انحصار اعاز میکرد و این بسیار مشکل است ولی امید واریم خداوند توفقیقشان بدهد .

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.