کدخبر :188874 پرینت
29 تیر 1395 - 13:17

کشف و توقیف محصولات غیرمجازی که توسط شبکه پستی ارسال می شد

طبق همکاری صورت گرفته بین واحد صیانت و بازرسی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و پلیس امنیت اخلاقی و نماینده اصل 25 در نظارت بر ارسال بسته های پستی، چندین هزار محصول غیر مجاز تبلیغ شده توسط شبکه های اجتماعی شناسایی شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، طی عملیاتی که امروز توسط نیروهای واحد صیانت مرکز رسانه های دیجیتال صورت گرفت، چندین هزار محصول نرم افزاری،فیلم و سریال های غیرمجاز و کپی سریال های داخلی، اموزشی و... که در شبکه های اجتماعی و ماهواره ای تبلیغ و توسط شبکه پستی ارسال می شد، شناسایی شد، در این محصولات موارد زیادی از قاچاق بهداشتی، جنسی،دارو،اسباب بازی، موبایل،ژل و قرص و کمربندهای لاغری،مواد ارایشی و... وجود داشت که همگی جهت بررسی، تحویل مقامات قضایی شد.

مرندی، مسئول صیانت و بازرسی مرکز رسانه های دیجیتال گفت: در این بین چند درگاه پرداخت الکترونیک که امکان تبادل هزینه این محصولات را در شبکه های اجتماعی و سایت ها فراهم می کردند، توسط کارشناسان واحد صیانت شناسایی شد که مستندات آن در اختیار مقامات قضایی قرار گرفت تا از هرگونه سو استفاده و کلاهبرداری و فروش محصولات غیرمجاز تا حد قابل توجهی جلوگیری بعمل اید.

وی گفت: گاهی مشاهده می شود محصولات جنسی غیرمجاز و ممنوعه توسط شبکه های اجتماعی و سایت ها، تبلیغ و بفروش میرسد درحالی که این محصولات به دست فرد متقاضی نمی رسد و از انجایی که محصول خرید شده نا متعارف بوده و با ابروی فرد در ارتباط است وی از هرگونه پیگیری و شکایت اجتناب می نمایند و این موضوع باعث سودجویی و کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی و ماهواره ای شده است.

مرندی گفت: کاربران تلفن های همراه و هوشمند از خرید هرگونه نرم افزار در قالب هک تلگرام و وای فای و ردیابی و دوربین مغناطیسی بدن نما و ... که به قیمت های نسبتا پایین حدود 9هزار تومان در کانال های شبکه اجتماعی و سایت ها تبلیغ می شوداجتناب کنند زیرا در بیشتر اوقات، این تبلیغات کلاهبرداری بوده و واقعیت ندارد، کاربران می توانند جهت دریافت هرگونه اپلیکیشن تلفن همراه و نرم افزار، به اپستورهای دارای مجوز از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال مراجعه کنند و اپلیکیشن و نرم افزار دارای هلوگرام مورد تایید را دریافت نمایند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.