کدخبر :188572 پرینت
17 تیر 1395 - 11:22

جریمه 60 میلیون دلاری مارک زاکربرگ و فیسبوک در برزیل

کشور برزیل که از چندی پیش بر سر ماجرای رمزگذاری پیام های نرم افزار واتس اپ با فیسبوک وارد یک چالش بزرگ شده بود امروز اعلام کرد که بنا بر امتنای فیسبوک از در اختیار گذاشتن پیام ها، شرکت فیسبوک را 6 میلیون دلار جریمه کرده و دارایی های این شرکت در برزیل را مسدود کرده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، بر اساس خبری که نشریه G1 برزیل منتشر کرده است، این حکم امروز از طریق دادگاه فدرال «لوندرینا» در منطقه شمالی «پارانا» برزیل صادر شده است.

این اقدام در پی دستگیری سه مقام برزیلی است که در اقدامات مربوط به ترافیک مواد مخدر و پولشویی دست داشته اند. روز 29 جولای این سه مقام برزیلی در یک عملیات گسترده که شامل 17 کمین در املاک شخصی و 43 کمین برای وسایل نقلیه بوده است دستگیر شدند.

پیش از این و در ماه فوریه این عملیات در جریان بوده است که طی آن از فیسبوک درخواست شده بود تا پیام های رمزگذاری شده در نرم افزار پیام رسان واتس اپ و مربوط به این ماجرا را در اختیار مقامات قضایی برزیل قرار دهد.

رمزگذاری نرم افزار واتس اپ مانع از دسترسی هیچ شخص ثالثی – از جمله خود فیسبوک – به محتوای پیام ها میشود و همین امر منجر به باز شدن پرونده ای بر علیه این نرم افزار و فیسبوک در دادگاه فدرال برزیل شد و از آنجایی که خود واتس اپ هیچ دفتر و دارایی در برزیل نداشت، در نتیجه مقامات قضایی دستور به جریمه و مسدود ساختن دارایی های شرکت مادر آن یعنی فیسبوک دادند.

پیش از این نیز مقامات برزیلی اقدام به مسدود کردن نرم افزار واتس اپ و حتی دستگیری یکی از از مقامات فیسبوک در این کشور کرده بودند.

انتهای پیام

 

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.