کدخبر :182741 پرینت
24 آذر 1394 - 16:00

دکتر خوانساری در پاسخ به سیتنا:

طرح جامع نسل پنجم تلفن همراه در پژوهشگاه ICT در حال تدوین است

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در پژوهشگاه فناوری های مورد نیاز نسل پنجم را در حال کار داریم و طرح جامع نسل پنجم در حال تدوین است که ابعاد فناوری، نیروی انسانی و سایر موارد در حال بررسی و نهایی سازی است تا پس از آن، اعلام عمومی شود.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمد خوانساری طی نشست خبری در شانزدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار، افزود: با همکاری مجموعه هایی نظیر دانشگاه ها، شرکت های زیرساخت و تنظیم مقررات و سندیکای صنعت مخابرات در حال تدوین طرح جامعی برای فناوری های پیشرفته هستیم تا ورود مناسبی به آن ها داشته باشیم.

خوانساری در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا در خصوص نحوه ورود پژوهشگاه به نسل پنجم تلفن همراه، با اشاره به این که نسل پنجم تلفن همراه در حال حاضر در دنیا در حال بررسی است، اظهار کرد: این موضوع یکی از مواردی است که توانستیم به نحو مطلوب به آن ورود کنیم و پایلوت عملیاتی این نسل تا سه سال آینده در دنیا اتفاق نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: در حال حاضر باند فرکانسی نسل پنجم مطرح است که سازمان تنظیم مقررات به عنوان رگولاتوری این بحث را دنبال می‌کند و ما در پژوهشگاه فناوری های مورد نیاز نسل پنجم را در حال کار داریم و طرح جامع نسل پنجم در حال تدوین است که ابعاد فناوری، نیروی انسانی و سایر موارد در حال بررسی و نهایی سازی است تا پس از آن، اعلام عمومی شود.

وی از راه اندازی مرکز نوآوری در این مجموعه خبر داد و گفت: با تمام توان در تلاش هستیم تا طرح جامع شبکه های مخابراتی نسل پنجم به صورت صحیح و منسجم دنبال شود.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: اپراتوری این موضوع در حال حاضر اصلا مطرح نیست و رگولاتوری به عنوان مجموعه قانونگذار در این بخش و مجموعه ما به عنوان بخش پژوهشی به دنبال تحقیق و بومی سازی آن هستیم.

وی، گفت: رصد فناوری نسل پنجم، زیرساخت های مورد نیاز، سیاست گذاری، تدوین مقررات و فرصت جدید کسب و کار را از جمله موضوعاتی است که در این حوزه در حال بررسی می باشد.

خوانساری همچنین به همکاری با شرکت های بین المللی و مراکز نوآوری خارجی اشاره کرد و گفت: درصدد هستیم از توان این مجموعه ها برای استفاده مطلوب از این فناوری پیشرفته استفاده کنیم.

وی با اشاره به این که به دنبال عملیاتی شدن موضوع هوشمندسازی صیانت های فرهنگی و اجتماعی هستیم، اظهار کرد: این موضوع با همکاری شرکت زیر ساخت در حال انجام است.

خوانساری افزود: با همکاری بخش خصوصی و دانشگاه ها درصدد یافتن راه حل مناسبی برای بومی سازی مطمئن و مطلوب این موضوع هستیم.

وی همچنین بر لزوم تجاری سازی فناوری در این پژوهشگاه تاکید کرد و گفت: با تقویت دفتر اشتغال دانش فنی در این مجموعه به دنبال تحقق این موضوع مهم هستیم.

خوانساری اظهار کرد: علاوه بر تجاری سازی، موضوعاتی نظیر فناوری و حمایت از پژوهشگران در این راستا اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به این که وظائف و نحوه تعامل این دفتر با سایر بخش ها باز تعریف شده است، گفت: این اقدام در راستای حمایت از شرکت های نوپا و دانش بنیان انجام گرفته است.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به انعقاد تفاهم همکاری با پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: در قالب این همکاری، پژوهشگران این مجموعه امکان تاسیس شرکت های دانش بنیان در حوزه ICT خواهند داشت.

وی از اجرای طرح های تحقیقاتی در حوزه امنیت شبکه های اجتماعی خبر داد و گفت: علاوه بر این، پژوهش هایی در مواردی نظیر امنیت کنترل صنعتی، مراکز عملیاتی امنیت بومی و موضوعات مرتبط با امنیت زیر ساخت های حوزه فناوری اطلاعات در حال انجام است.

وی با اشاره به این که کارفرمای این پژوهش ها سازمان فناوری اطلاعات می باشد، گفت: نتایج پژوهش ها در اختیار این مجموعه قرار می گیرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.