کد مطلب: 

293554

اجرای طرح‌های مختلف وزارت علوم به منظور افزایش شرکت‌های دانش بنیان

وزیر علوم، گفت: طرح‌های مختلفی به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و گسترش فعالیت آن‌ها در وزارت علوم در حال انجام است.
شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش سیتنا، زلفی گل در حاشیه بازدید از واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و گسترش فعالیت آن‌ها، وزارت علوم طرح‌های دستیار فناوری، تور فناوری، امریه فناوری، پسا دکتری فناوری و طرح ملی کار آفرینی را در دست اجرا دارد.

زلفی‌گل همچنین از در دست اجرا بودن طرح آباد از سوی دانشگاه جامع علمی – کاربردی خبر داد و گفت: در قالب این طرح برای دانش آموختگان دانشگاهی مهارت‌افزایی می‌شود که بتوانند در شرکت‌ها و صنایع مختلف به کار گرفته شوند.

وی گفت: دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری نیز حمایت‌های مادی و معنوی را در این زمینه انجام می‌دهند.

وزیر علوم با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در سه بخش نوپا، نوآور و فناور گفت: هر کدام از این شرکت‌ها تسهیلات خاص خود را دریافت می‌کنند و می‌توانند از ظرفیت‌های صندوق‌های نوآوری و شکوفایی استفاده کنند.

زلفی‌گل خاطر نشان کرد: خوشبختانه شرایط به گونه‌ای فراهم شده است که صاحبان‌ایده می‌توانند به راحتی‌ایده‌های خود را مطرح و مورد حمایت قرار گیرند.

وزیر علوم گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری درباره افزایش شرکت‌های دانش بنیان، مقرر شده است از ظرفیت مردم و جامعه دانشگاهی برای توسعه تولیدات دانش بنیان در سال ۱۴۰۳ استفاده شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-04-20 09:31

افزودن دیدگاه جدید