کد مطلب: 

294054

ببینید| ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد

تعداد مدخل‌های ویکی‌پدیای فارسی از مرز یک میلیون گذشت و این بدان معناست که کاربران فارسی‌نویس، سالانه حدود ۵۰ هزار مدخل به این نسخه افزوده‌اند.
ببینید| ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، بزرگ‌ترین دانشنامهٔ برخط جهان به ده‌ها زبان در دسترس است که فارسی یکی از آن‌هاست. ویکی‌پدیای فارسی کار خود را از روز جمعه، ۲۸ آذرماه ۱۳۸۲، آغاز کرد.

این نسخه از دانشنامهٔ بنیادِ ویکی‌مدیا یکی از نسخه‌های بسیار گستردهٔ آن است که از نظر شمول نظیر آن را در جهان فارسی‌زبان نمی‌توان یافت.

البته گفتنی است که ویکی‌پدیای فارسی، طی سال‌ها، با انتقادات فراوانی روبه‌رو بوده است که برخی از آن‌ها اساساً ناظر به ماهیت دانشنامه‌‌های آزاد است.

با این‌همه، این نسخه، پیوسته، رو به رشد و بهبود داشته و فارسی‌زبانان بسیاری را به خود جلب کرده است که هم‌زمان به آن یاری هم رسانده‌اند.

مطابق آمار ویکی‌پدیا، تا چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، حدود یک میلیون و 300 هزار کاربر در نسخهٔ فارسی این دانشنامه ثبت‌نام کرده‌اند که هزاران نفر از آن‌ها فعالیت مستمر دارند.

با کوشش همین افراد، سرانجام، تعداد مدخل‌های ویکی‌پدیای فارسی از مرز یک میلیون گذشت؛ این یعنی کاربران فارسی‌نویس، سالانه، حدود ۵۰هزار مدخل به این نسخه افزوده‌اند.

با این تفاصیل، نسخهٔ فارسی دانشنامهٔ اینترنتی ویکی‌پدیا، اکنون، از نظر تعداد مدخل‌ها نوزدهمین نسخه و از نظر ژرفای مدخل‌ها (میزان به‌روزرسانی مطالب) بیست‌ودومینِ آن‌هاست.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-05-01 09:34

افزودن دیدگاه جدید