کد مطلب: 

292875

آیا امکان خرید آیفون ۱۵ پرو مکس در افغانستان وجود دارد؟

اگرچه اپل هیچ نمایندگی رسمی در افغانستان ندارد و محدودیت‌های تجاری و مالی تحت حکومت طالبان، به ویژه قطع رابطه تجاری این کشور با غرب، واردات و فروش رسمی این محصول را دشوار کرده است، اما حدود ۱۹.۵۳ درصد از بازار تلفن همراه افغانستان در اختیار اپل است.
آیا امکان خرید آیفون ۱۵ پرو مکس در افغانستان وجود دارد؟

به گزارش سیتنا، گزارش‌ها از سطح بازارهای افغانستان نشان می‌دهد جدیدترین گوشی‌های شرکت اپل یعنی سری آیفون ۱۵ به راحتی در پاساژهای این کشور خرید و فروش می‌شود.

ویدئوهایی که از سطح پاساژهای کابل در یوتیوب منتشر شده نشان می‌دهد فروشندگان با دریافت دلار در ازای گوشی، آن را به مشتریان تحویل می‌دهند.

با این حال محصولات اپل به اندازه تولیدات سامسونگ در بازار افغانستان محبوب نیستند.

طبق گزارش GS.STATCOUNTER، حدود ۱۹.۵۳ درصد از بازار تلفن همراه افغانستان در اختیار اپل است و این شرکت آمریکایی، پس از سامسونگ در جایگاه دوم قرار دارد.

سامسونگ تولید کره‌ جنوبی با ۵۶.۳۹ درصد سهم، پیشتاز این بازار است.

شیائومی چینی نیز با ۴.۷۸ درصد سهم، در رتبه سوم ایستاده است. برندهای اینفینیکس، هواوی و گمنام نیز بخش‌هایی از بازار افغانستان را در اختیار دارند.

با اینکه امکان دسترسی به آیفون ۱۵ در بازار افغانستان وجود دارد، اما اپل هیچ نمایندگی در افغانستان ندارد و محدودیت‌های تجاری و مالی تحت حکومت طالبان، به ویژه قطع رابطه تجاری این کشور با غرب، واردات و فروش رسمی این محصول را دشوار کرده است.

بسیاری از کاربران ناچار به خرید از بازارهای غیررسمی و قاچاق هستند که ریسک تقلب یا عدم خدمات پس از فروش را در پی دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-04-01 13:43

افزودن دیدگاه جدید