کد مطلب: 

292687

ممنوعیت رسانه‌های اجتماعی برای افراد زیر 16 سال در فلوریدا

فرماندار فلوریدا لایحه‌ای را امضا کرد که استفاده از رسانه‌های اجتماعی را برای افراد زیر 14 سال به طور کامل ممنوع می‌کند و برای دسترسی افراد 14 و 15 ساله رضایت والدین را اجباری می‌کند.
ممنوعیت رسانه‌های اجتماعی برای افراد زیر 16 سال در فلوریدا

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، روز دوشنبه لایحه‌ای را امضا کرد که استفاده از رسانه‌های اجتماعی را برای افراد زیر 14 سال به طور کامل ممنوع می‌کند، و برای دسترسی افراد 14 و 15 ساله رضایت والدین را اجباری می‌کند.

این اقدام رسانه‌های اجتماعی را موظف می‌کند تا حساب افراد زیر 14 سال، و همچنین افراد زیر 16 سالی که رضایت والدین ندارند، را از بین ببرند. برای مورد اخیر، رسانه‌های اجتماعی باید از سیستم تأیید شخص ثالث استفاده کنند. این قانون از تاریخ 1 ژانویه 2025 اجرایی می‌شود.

حامیان قانون می‌گویند که این قانون تأثیرات مضر رسانه‌های اجتماعی بر روح و روان کودکان، که منجر به اضطراب، افسردگی، و سایر مشکلات روانی می‌شود را کاهش می‌دهد.

در مقابل، منتقدان می‌گویند که این قانون، الحاقیه اول قانون اساسی ایالات متحده آمریکا مربوط به آزادی بیان را نقض می‌کند، و تاکید می‌کنند که والدین و نه دولت باید درباره حضور آنلاین فرزندان خود در هر سن و سالی تصمیم بگیرند.

«متا»، شرکت مادر «فیسبوک» و «اینستاگرام»، به این قانون اعتراض کرده و گفته است که قانون فلوریدا دست و بال والدین را می‌بندد. علاوه بر این، از آنجایی که افراد 14 و 15 ساله برای داشتن حساب کاربری باید از طریق شخص ثالث اطلاعات ارائه دهند، نگرانی‌هایی درباره نقض حریم خصوصی آنها وجود دارد.

به گفته رویترز، بر اساس تحلیلی که به منظور حمایت از قانونگذاری در فلوریدا تهیه شده است، یوتا در ماه مارس 2023 نخستین ایالت آمریکا بود که قوانینی برای محدود کردن دسترسی کودکان به رسانه‌های اجتماعی وضع کرد، و سپس آرکانزاس، لوئیزیانا، اوهایو، و تگزاس نیز قوانینی در این راستا تصویب کردند.

به گفته مقامات فلوریدا، بسیاری دیگر از ایالات آمریکا نیز در نظر دارند قوانین و مقررات مشابهی برای دسترسی به رسانه‌های اجتماعی وضع کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-03-26 10:28

افزودن دیدگاه جدید