کد مطلب: 

288228

لزوم سرمایه‌گذاری‌ در توسعه راه‌حل‌های نوآورانه بخش کشاورزی

بیل گیتس، رئیس مشترک بنیاد بیل و ملیندا گیتس در کنفرانس آب و هوا (COP28) در دبی گفت که جهان نیاز فوری به سرمایه‌گذاری‌های عمده برای توسعه راه‌حل‌های نوآورانه دارد، این راه‌حل‌ها تضمین می‌کند تا کشاورزان بتوانند شیوه‌های کشاورزی را بهبود بخشند.
لزوم سرمایه‌گذاری‌ در توسعه راه‌حل‌های نوآورانه بخش کشاورزی

به گزارش سیتنا، بیل گیتس در کنفرانس آب و هوا (COP28) گفت: این راه‌حل‌ها تضمین می‌کند که کشاورزان خرده‌مالک در جنوب صحرای آفریقا و جنوب آسیا ابزار و منابع لازم را فراهم می‌کنند تا بتوانند شیوه‌های کشاورزی خود را بهبود بخشند، غذای امنی داشته باشند و با انعطاف‌پذیری زیادی در مواجهه با چالش‌های تغییرات آب و هوایی سازگار شوند. ما باید به نیازهای کشاورزان ایمان داشته باشیم و آن‌ها را جزء لاینفک دستور کار بین‌المللی آب و هوا بدانیم.

این به مناسبت مشارکت بین امارات متحده عربی و بنیاد بیل و ملیندا گیتس، که امروز در COP28 به ارزش ۷۳۵ میلیون درهم برای حمایت از سیستم‌های غذایی، نوآوری‌های کشاورزی و اقدامات آب و هوایی اعلام شد، انجام گرفت.

گروه مشورتی تحقیقات بین‌المللی کشاورزی (CGIAR)، بزرگترین شبکه تحقیقات کشاورزی بین‌المللی با بودجه عمومی، نقشی محوری در حمایت از یک سیستم غذایی پایدار در دنیایی با چالش آب و هوا ایفا می‌کند.

در اوایل این هفته، یک برنامه سرمایه‌گذاری سه ساله با هدف تضمین ۴ میلیارد دلار آمریکا تا سال ۲۰۲۷ برای دستیابی به ۵۰۰ میلیون کشاورز تا سال ۲۰۳۰ و ارائه راه‌حل‌های نوآورانه برای مقابله و انطباق با چالش‌های اقلیمی و کاهش انتشار کربن ناشی از کشاورزی راه‌اندازی شد. این بخش سالانه ۱ گیگا تن معادل کاهش انتشار کربن ناشی از بیش از ۲۰۰ میلیون خودرو است.

پروفسور Lindiwe Magile Sibanda، رئیس هیئت مدیره گروه مشورتی تحقیقات بین‌المللی کشاورزی، گفت: «ما آماده‌ایم تا استفاده از راه‌حل‌های نوآورانه‌ای را که قبلاً ارزش خود را در حمایت از کشاورزان در مناطق پرخطر نظیر آفریقا و آسیای جنوبی ثابت کرده‌اند، و موفق شده‌اند توانایی خود را برای سازگاری با شرایط آب و هوایی شدید افزایش دهند، گسترش دهیم. از جمله این راه‌حل‌های نوآورانه، ارائه انواع بهبود یافته‌تر محصولاتی بود که به تنش و شرایط طبیعی استرس‌زا دچار هستند، مانند کاساوا و ارزن.

امروز، بنیاد بیل و ملیندا گیتس سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار را در راستای تعهد امارات متحده عربی به اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار برای حمایت از موسسات پیشرو، مانند گروه مشاوره بین‌المللی تحقیقات کشاورزی، که در خط مقدم تلاش‌ها برای حمایت است، اعلام کرد. توسعه نوآوری‌های کشاورزی بودجه بنیاد شامل حمایت از تلاش‌های AIM4Scale، یک ابتکار جدید برای انطباق با چالش‌های آب و هوایی است که توسط امارات متحده عربی اعلام خواهد شد.

این بنیاد به گسترش همکاری خود با سایر شرکای کشور، سازمان‌های بشردوستانه و موسسات مالی، با هدف تسریع دسترسی کشاورزان خرده‌مالک به نوآوری‌های کشاورزی در سراسر جنوب صحرای آفریقا و جنوب آسیا از طریق اصلاح سیاست‌های نظارتی و تسهیل الزامات مالی ادامه خواهد داد.

با اعلام امروز، ارزش تعهدات بنیاد بیل و ملیندا گیتس به گروه مشورتی تحقیقات بین‌المللی کشاورزی به ۳۱۵ میلیون دلار رسیده است، بنابراین به کمک‌های خود در تلاش‌های رو به رشد بین‌المللی ادامه می‌دهد تا جامعه بین‌المللی را به تلاش برای مقابله با چالش‌های آب و هوا و تغییر برای آینده‌ای پایدار تشویق کند.

علاوه بر این، بودجه جدید از چندین کشور اهداکننده به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیون دلار در دوره ۲۰۲۳-۲۰۲۴ برای این گروه تأمین شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-02 20:26

افزودن دیدگاه جدید